شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری بازپرس قلابی در بنز گران‌قیمت، تحقیقات برای شناسایی افرادی که از سوی او هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند ادامه دارد.

متهم

بامداد 15 بهمن امسال، ماموران کلانتری 127 نارمک مشغول گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که چشمشان به یک بنز نقره‌ای گران‌قیمت افتاد.ماموران که به راننده این خودرو مشکوک شده بودند، به استعلام شماره پلاک بنز گران‌قیمت پرداختند و وقتی از مرکز پیام خبر رسید که دستور توقیف این خودرو از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی صادر شده است، به راننده فرمان ایست دادند.

راننده با دیدن خودروی پلیس، پایش را روی پدال گاز گذاشت و قصد فرار داشت اما چند دقیقه بعد، وقتی صدای شلیک تیرهای اخطار را شنید، دست از فرار برداشت و تسلیم پلیس شد. بعد از دستگیری این مرد، در بازرسی خودروی او یک بی‌سیم، چراغ گردان و کیفی پیدا شد که داخل آن پر بود از مدارک و اسناد جعلی. ماموران که حدس می‌زدند با یک جاعل حرفه‌ای روبه‌رو هستند، او را دستگیر کردند و متهم به دستور بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 4، در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با شروع تحقیقات اولیه، ماموران به بررسی سوابق مرد میانسال پرداختند و متوجه شدند او از جاعلان حرفه‌ای پایتخت است که پیش از این هم چندین بار به جرم جعل و کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است. مدارک جعلی که از متهم کشف شده، نشان می‌دهد او خود را بازپرس و وکیل دادگستری معرفی می‌کرده و احتمالا از این طریق دست به فریب و کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زده است.

سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: در حال حاضر، تحقیقات برای شناسایی جرایم متهم در مراحل مقدماتی قرار دارد و شکایت افرادی که از سوی وی هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌تواند کمک بزرگی به کشف جرایم صورت گرفته از سوی وی کند.به همین دلیل بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از متهم یا پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. 

کد خبر 128689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز