سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فرد مشکوک به عضویت در اتا (گروه جدایی طلب باسک) در جنوب فرانسه دستگیر شدند.

به گزارش سی ان ان وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد: اسیر لاریناگا رودریگس، یکی از دستگیر شدگان مظنون به دست داشتن در انفجار خودرویی در هفته گذشته در ایالت باسک است. گفته می‌شود او یک بار نیز در نزدیکی مخفی گاه سلاح‌های اتا در این ایالت دیده شده است. این مخفیگاه در 23 دسامبر 2006 کشف شد.

براساس اطلاعیه وزارت کشور اسپانیا مظنون دوم هنوز مود شناسایی قرار نگرفته و پلیس اسپانیا و فرانسه مشترکا در حال تلاش برای احراز هویت وی هستند.

هر دو این مظنونان در نزدیکی شهر اسکاین در جنوب فرانسه دستگیر شدند. این دستگیری‌ها اولین مورد از این دست پس از انفجار خودروی مملو از مواد منفجره در فرودگاه بارخاس محسوب می‌شوند. در جریان این انفجار‌ 2 نفر از اتباع اکوادور کشته شدند. این انفجار‌ها به 9 ماه آتش بس اعلام شده از سوی اتا خاتمه داد.

اتا در 22 ماه مارس سال 2006 تعهد داده بود که آتش بس اعلام شده از سوی این گروه دائمی باشد. تعهد اتا به آتش بس، امید‌ها را جهت خاتمه دادن به خشونت‌های 40 ساله این گروه که 800 کشته برجای گذاشت زنده کرده بود. اما انفجار‌های اخیر در فرودگاه باراخاس مادرید تمام این امید‌ها را بر باد داد و به خاتمه آتش بس منجر شد.

کد خبر 12901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز