گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: اکنون هیچ کس نمی‌داند که آموزش و پرورش چه‌کار ‌می‌کند اما اگر این وزارتخانه را یک هفته تعطیل کنیم، همه خواهند فهمید که این وزارتخانه چه کار مهمی انجام می‌دهد.

وزیرآموزش و پرورش

 وزیر آموزش و پرورش دیروز در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس امور تربیتی اعلام کرد: اگر آموزش و پرورش برای یک روز تعطیل شود، جامعه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و همه متوجه جایگاه و اهمیت آن می‌شوند و می‌فهمند ما چه‌ کار بزرگی انجام می‌دهیم. حمید‌رضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه اقتصاد برای خوردن و تربیت کردن است، گفت: اقتصاد برای این است که پول دربیاوریم و آن را هزینه کنیم تا تربیت و هدایت شویم چون خداوند قرآن، پیامبر و دنیا را با هدف تربیت آفریده و امروز هر افتخاری نصیب ایران می‌شود، به خاطر فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود:آرزوی من ادغام با وزارت نفت است. وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در رقابت با سایر کشورها موفق باشیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم و این تنها راه است. از سوی دیگر، کدام دستگاه مانند آموزش و پرورش مؤثر است و کودکی که تا شهریورماه قادر به خواندن و نوشتن نبود طی چند ماه می‌تواند بخواند و بنویسد.

انتقاد از آمار دانش‌آموزان بزهکار

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از اظهارات رئیس سازمان نظام روانشناسی مبنی بر اینکه 30 درصد بزهکاران دانش‌آموز هستند این پرسش را مطرح کرد: بر مبنای کدام آمار و شاخص‌ها اعلام می‌کنید که بزهکاری در دانش‌آموزان داریم، اگر کسی که چنین آماری ارائه کرده بتواند به من ثابت کند شخصا آن را اعلام می‌‌کنم.

وی گفت: ارائه چنین آمار اشتباهی به نظام تعلیم و تربیت لطمه می‌زند و اگر دل 2 نفر با ارائه این آمار بلرزد چگونه می‌خواهید پاسخگو باشید؟ چرا برخی سعی دارند در اقیانوس بیکران و نامحدود آموزش و پرورش با وجود آب و هزاران موجود زنده که در آن شنا می‌کنند به بهانه یک ماهی مرده در ساحل بگویند چقدر ماهی مرده و به هیچ عنوان در مورد ماهی‌های زنده سخنی نمی‌گویند. وزیر آموزش و پرورش گفت: این همه معلم در کشور زحمت می‌کشند آنگاه در آستانه هفته امور تربیتی برخی آمار دانش‌آموزان بزهکار را ارائه می‌دهند یا می‌گویند چند دانش‌آموز معتاد داریم. اینها چه حرف‌های بی‌ربطی است که می‌گویید و چرا تا این اندازه به آموزش و پرورش که دیواری کوتاه‌تر از آن وجود ندارد، می‌پردازید؟

وی با بیان اینکه همه می‌خواهند به آموزش و پرورش «گیر» بدهند، تصریح کرد: اگر همه تحقیقات درخصوص آموزش و پرورش مانند این تحقیق باشد باید گفت وای به حال نظام تعلیم و تربیت که چنین آماری در آن اشاعه می‌شود. رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور اخیرا به خبرگزاری مهر گفته بود که بیش از 50 درصد بزهکاران کانو‌ن‌های اصلاح و تربیت شهرهای تهران، شیراز، اهواز، مشهد و زاهدان بازماندگان از تحصیل دوره راهنمایی و اخراج شدگان این دوره هستند.

معلم،‌ رمز موفقیت

حاجی بابایی با بیان اینکه رمز موفقیت آموزش و پرورش توجه بیشتر به جایگاه معلم است، اظهار کرد: همه امکانات در کشور باید برای تثبیت جایگاه معلم به کار گرفته شود.

وی گفت: وظیفه خطیر و حساس مربیان پرورشی مدارس وصل کردن دانش‌آموزان به ریسمان الهی، ولایت ائمه و جانشینان اوست.

کلاس‌های روزهای پنجشنبه رایگان است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری در باره نتیجه نهایی بررسی تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی اعلام کرد: درصورت تصویب تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی کشور برای شرکت دانش‌آموزان در کلاس این روز هیچ‌گونه وجهی از دانش‌آموزان دریافت نخواهد شد و کلاس‌ها رایگان است. وی با بیان اینکه خودم این طرح را ارائه کردم، گفت: تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی در روستاها نهایی شد و تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی شهرها نیز در دست بررسی است و به محض نهایی شدن، اعلام خواهیم کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: بر این اساس به جای 24 ساعت، دانش‌آموزان 25 ساعت درس می‌خوانند و 106 ساعت به ساعات درسی مدارس ابتدایی افزوده می‌شود و بدین‌ترتیب اهداف تعریف شده برای دانش‌آموزان از جمله مسائل روانی، عاطفی و تحکیم خانواده‌ در این روز گنجانده می‌شود. وی عنوان کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها باید مراحل قانونی خود را طی کند، هر چند که خود من موافق این طرح هستم چون طرح و ابتکار خودم بوده و با تجربه چند 10 ساله این طرح را قبول دارم.

کد خبر 129383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز