چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اندرس مانوئل لوپس اوبرادور با استفاده از یک برنامه تلویزیونی سیاست‌های دولت جدید مکزیک را مورد حمله قرار داد.

اوبرادور کاندیدای چپ‌گرایان در انتخابات اخیر مکزیک،در برنامه تلویزیونی خود که در ساعات آخر شب پخش می‌شود،برنامه‌های دولت جدید برای مبارزه با جرایم و بیکاری را مورد استهزا قرار داد.اوبرادور سپس گفت: واقعیات در این باره در آینده گفته خواهد شد.

او که پس از شکست برابر فلیپه کالدرون راستگرا با اختلاف کمتر از یک درصد خود را رییس جمهوری قانونی مکزیک خوانده است،پس از برپایی اعترضات گسترده خیابانی علیه نتایج انتخابات، اکنون یک برنامه تلویزیونی مختص خود را اجرا می‌کند.

او در یکی از برنامه‌های خود که در اوایل صبح سه‌شنبه 9 ژانویه (19 دی) از طریق تلویزیون پخش شد،گفت: امسال متاسفانه سال بسیار بدی به نظر می‌رسد.البته ما پیش بینی کرده بودیم و هشدار داده بودیم که اوضاع با روی کار آمدن راستگرایان تغییری نخواهد کرد.

اوبرادور افزود:ما (حزب چپ گرای انقلاب دموکراتیک)به منظور پایین آوردن قیمت‌ها و شکستن انحصارات غیر قانونی لایحه‌ای را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری مکزیک سپس گفت:بخش عمده‌ای از رسانه‌های مکزیک وی و حزب چپ گرایش را نادیده گرفته‌اند.

در همین چارچوب کارشناسان معتقدند اگرچه اجرای برنامه در ساعات نیمه شب زمان مناسبی برای ارائه دیدگاه‌های سیاسی به مردم نیست ،اما اوبرادور با استفاده از فرصت‌ها هر قدر هم که اندک باشند ،تلاش می‌کند دیدگاه‌های خویش رابه مردم منتقل کند.

کد خبر 12968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز