همشهری آنلاین: رئیس کنونی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسائل مطرح شده در رابطه با ریاست مجلس خبرگان تصریح کرد: اگر آیت الله مهدوی کاندیدای ریاست خبرگان شوند من هم حمایت می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی افتتاحیه این مجلس، با بیان اینکه از مدتی پیش جنجال قوای زیادی بر سر ریاست مجلس خبرگان رهبری آغاز شده که بسیار مضر است، گفت: من وقتی از این ناحیه احساس خطر کردم و دیدم می توانم مسئله را حل کنم به آیت الله امامی کاشانی گفتم که از طرف من پیش آیت الله مهدوی برود و اعلام کند اگر ایشان کاندید می شوند من از ایشان حمایت می کنم.

وی افزود: 2 سال پیش هم برای ریاست خبرگان من از ایشان درخواست کردم تا نامزد شوند و من هم حمایتشان کنم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهار داشت: ایشان اوایل گفته بودند که سن و سال و کسالت این اجازه را به من نمی دهد ولی من در جواب گفته بودم که این هم سابقه دارد و آیت الله مشکینی هم دخالت زیادی در امور نمی کردند ولی در نهایت جواب روشنی از طرف آیت الله مهدوی نرسید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم اگر آیت الله مهدوی تشریف بیاورند و رسما کاندید شوند من از ایشان حمایت می کنم و اگر کسی دیگر هم بیاید من همراهی می کنم.

تا پایان سخنان هاشمی رفسنجانی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان حضور پیدا نکرد.

خبرگزاری ایسنا نیز این خبر را چنین گزارش کرد:

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که اگر آیت مهدوی کنی حاضر باشند مسوولیت را بپذیرند، نامزد نمی‌شوم تا از این طریق رفع اختلاف شود.

 رییس مجلس خبرگان رهبری در نهمین اجلاس خبرگان با تاکید بر این‌که در هیچ دوره‌ای تاکنون از پیش خودم نامزد هیچ پستی نبوده‌ام، گفت: پست‌هایی که داشته‌ام با فشار و تکلیف بوده است. در انتخابات نهم نیز شرایطی دیدم که نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم؛ چرا که تجدید اختلاف می‌شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری، گفت: تصمیم گرفتم دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم، اما مردم را همیشه تشویق می‌کنم. به خاطر سن بالای من کسی نباید از من توقع داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای شرکت در انتخابات خبرگان فشار عجیبی برای من پیش آمد، افزود: اولین کاری که در این راستا انجام شد، این بود که آقایان جامعه روحانیت آقای مهدوی و یزدی به دفتر من آمدند و آقایان چقدر اصرار داشتند و نیامدن من را مساوی با خیلی از خطرها دانستند. من گفتم آنجا رد نمی‌کنم، ولی با آقا صحبت خواهم کرد. خدمت آقا رسیدم و ایشان گفتند این کار برای تو واجب است، ولی من گفتم این موضوع را برای خود واجب نمی‌دانم. حال اگر شما واجب می‌دانید مقدمات واجب بر شما واجب است بر من واجب نیست. به هر ترتیب من پذیرفتم چون برای من امر بود، اما باز در آن انتخابات بداخلاقی‌هایی دیده شد که البته این بداخلاقی‌ها مثل گذشته نبود، محدودتر بود.

هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که شیفته پست، سمت و موقعیتی نیستم، تصریح کرد: همه چیز را در این 60 سال عمر سیاسی خودم دیده‌ام. اگر اندوخته‌ای دارم، باید یادداشت کنم. عشق من همین جاست، اما به هر ترتیب اگر باز هم لازم باشد تا نفس دارم در خدمت این انقلاب می‌مانم.

رییس مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: منتظرم که آیت‌الله مهدوی کنی بگویند که آمادگی برای حضور دارند.

وی اضافه کرد: من دو سال پیش در مورد ریاست خبرگان با آقای مهدوی کنی صحبت کردم. اگر الان هم ایشان بیایند من از ایشان حمایت می‌کنم تا از این طریق تفرقه از خبرگان از میان برود.

هاشمی رفسنجانی گفت: البته آقای مهدوی کنی بحث سن و کسالت را مطرح کردند که من به ایشان گفتم این موضوع سابقه داشته و آیت‌الله مشکینی هم جلسات را اداره می‌کردند، اما آقای مهدوی کنی مسئله موانع را مطرح کردند.

رییس مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: من تا همین اواخر هم منتظر بودم تا دفتر ایشان اعلام کردند که تشریف می‌آورند.

وی تاکید کرد: اگر ایشان حاضر باشند مسوولیت را بپذیرند نامزد نمی‌شوم تا از این طریق رفع اختلاف شود و این نهاد مقدس آسیبی نبیند. باز هم اگر ایشان نخواهند بیایند و دیگران بخواهند بیایند من همراهی می‌کنم.

متن کامل سخنان هاشمی رفسنجانی در خبرهای بعدی خواهد آمد.

 

 

 

 

کد خبر 129998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز