چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، اولین همایش ملی نوآوری‌های آموزشی، چهارشنبه 20 دی در تهران آغاز به کار کرد.

رئیس‌جمهوری، در مراسم گشایش این همایش با اعلام این‌که ما توانمند بودیم، توانمند هستیم و باید توانمند باشیم و حتما می‌توانیم، گفت: برای توانابودن و توانستن، پایه و مکان اصلی، آموزش و پرورش است.

احمدی‌نژاد، با ذکر این‌که زیباترین لحظات عمر یک معلم، حضورش در صحنه کلاس درس و در محضر دانش‌آموزان است، خطاب به مسئولان آموزش و پروش گفت: در تدوین برنامه‌ها و کتاب‌های درسی و روش‌های ارائه همین برنامه‌ها و محتواها، حتما فراخوان بدهید و از همه معلمان استفاده کنید.

رئیس‌جمهور، با نشان‌دادن وسیله‌ای شیشه‌ای، از شرکت‌کنندگان خواست حدس بزنند این وسیله چه چیزی است و سپس با حضار به گفت‌وگو در مورد وسیله پرداخت و در آخر گفت: این نمونه بازسازی شده یک سیفون متحدالمرکز یا کأس‌العدل است که برای استقلال آب و سایر سیالات کاربرد داشته است.

وی، سپس با اشاره به این‌که این وسیله توسط ابن‌موسی، یک دانشمند خراسانی که دو برادر مخترع دیگر نیز داشته، 1200 سال قبل ساخته شده و در جمع‌آوری و تنظیم جریان آب کاربرد داشته است.

رئیس‌جمهور گفت: اگر یک جوان ایرانی بداند که پدران او در هزاران سال پیش، با خلاقیت و نوآوری خود، آن‌قدر تجهیزات مهندسی ساخته‌اند که می‌تواند همین امروز برای او یک زندگی مرفه به بار بیاورد، احساس شادابی و هویت می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: گروهی را مامور کرده است که فهرست دانشمندان ایرانی را احصا کنند تا از این طریق، هویت ملی و توانمندی خودمان را به جوانان کشور نشان دهیم.

درحالی سخنان رئیس‌جمهوری، مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت که پیش از وی، محمود فرشیدی، در سخنانی تنها به ارائه گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

همچنین مهدی نوید، ‌معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان‌های امروز برای زندگی در فرداست.

کد خبر 13024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز