پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: آمریکا در جریان حملات هوایی خود به جنوب سومالی نتوانسته است سه عنصر مشکوک به عضویت در القاعده را به قتل برساند.

به گزارش بی.بی.سی، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در ادامه ادعا کرد که به جای این سه تن، تعدادی از سومالیایی‌هایی که با القاعده همکاری می‌کردند، کشته شده‌اند.

ادعا شده است که این سه تن در واقعه انفجار سفارت خانه‌های آمریکا در آفریقای شرقی و حمله به منافع رژیم صهیونیستی در کنیا دست داشته‌اند. در همین راستا دولت آمریکا ادعا کرده بود اتحادیه المحاکم الاسلامیه به این سه نفر پناه داده بود.

پیشتر نیز مایکل رانه برگر سفیر آمریکا در کنیا و سومالی اعلام کرده بود که فضل عبدالله محمد (یکی از این سه عنصر مشکوک به عضویت در القاعده) در جریان حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی کشته نشده است. دولت آمریکا جایزه‌ای 5 میلیون دلاری برای دستگیری فضل محمد تعیین کرده است.

سفیر آمریکا همچنین کشته شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان در حملات جنگنده‌های آمریکایی به جنوب سومالی را تکذیب کرد. این در حالی است که خبرگزاری‌ها از کشته شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان خبر داده بودند و این مساله انتقادات شدیدی را در سومالی بر انگیخته بود.

از سویی دیگر منابع اطلاعاتی کنیا اعلام کرده‌اند که همسر فضل محمد و همسر صالح نبهان نیز که از سوی اف.بی.آی به اتهام دست داشتن در حمله‌ای به منافع آمریکا تحت تعقیب هستند، توسط نیرو‌های پلیس کنیا دستگیر شده‌اند.

کد خبر 13084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز