چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماری از نمایندگان پارلمان اروپا مستقر در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه متهم به دریافت رشوه با هدف دستکاری و تصویب قوانین شده اند.

رسوایی رشوه در پارلمان اروپا

به گزارش ایرنا، این نمایندگان پس از آن متهم شدند که چند خبرنگار روزنامه 'ساندی تایمز' برای تغییر در برخی قوانین اروپایی، پیشنهاد پرداخت پول به این نمایندگان را دادند.

روزنامه نگارانی که این خبر را فاش کرده اند به شمار نمایندگان متهم به دریافت رشوه اشاره نکردند، اما نوشتند: در میان این نمایندگان 'زوران تالئر' وزیر خارجه سابق اسلونی، 'ارنست استراسر' وزیر کشور سابق اتریش و 'اندره سورئن ' معاون نخست وزیر رومانی حضور دارند که به محض افشای این رسوایی استعفا دادند.

در این گزارش آمده است: زوران تالئر از پیشنهاد دهندگان رشوه خواسته است تا مبلغ مورد توافق برای فرار از امکان ردیابی، به یک حساب ویژه در لندن واریز شود.

متهمان که برخی از آنها نمایندگان شاخص پارلمان اروپا هستند، پذیرفته اند با دریافت پول از چند لابی فعال، در برخی قوانین مربوط به پارلمان اروپایی تغییراتی ایجاد کنند.

در این گزارش، گفته می شود شماری از نمایندگان پارلمان اروپا موافقت کرده اند با دریافت 100هزار یورو، برخی قوانین مورد درخواست لابی های دارای نفوذ در اتحادیه اروپا را تغییر دهند.

پس از افشای این رسوایی، پارلمان اروپا اعلام کرده تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، ولی سازمان غیر دولتی موسوم به 'شفاف سازی بین المللی' خواسته 'بررسی ها از حد درون پارلمانی فراتر رود، زیرا این موضوع چهره و اعتبار این نهاد اروپایی را تهدید می کند'.

کد خبر 131078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز