همشهری آنلاین: دادستان کل کشور، تبلیغ و القای اخبار و اطلاعات نادرست از جمله ساخت سلاح هسته‌ای و دستیابی ایران به برخی سلاح‌های پیشرفته را از جمله توطئه‌های دشمن برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در جمع برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با اشاره به توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمنان علیه ایران اسلامی از سال‌های گذشته تاکنون تصریح کرد: تمامی این اقدامات و دسیسه‌ها و فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی علیه این کشور طی 32سال گذشته بی‌حاصل بوده است.

وی افزود: با شکست و ناکامی آمریکا و صهیونیست‌ها در بخشهای مختلف در این کشور بار دیگر در سال 87 تصمیم جدی برای برنامه‌ریزی علیه ایران و جلوگیری از به خطر افتادن منافع خود در منطقه و جهان گرفتند و با اجرای این برنامه‌ها از سال 88 اوج این اقدامات را برای رسیدن به اهداف خود در سال 89 به نمایش گذاشتند.

دادستان کل کشور، فعالیتهای آمریکا و صهیونیست‌ها را مزورانه دانست و اظهار کرد: پشت دستان مخملین دشمنان، همواره دستان چدنی مخفی است که با اولین اقدامات آنان رو می‌شود.

محسنی اژه‌ای تبلیغات بسیار سنگین در فضای حقیقی و مجازی و ایجاد صدها شبکه ماهواره‌ای و رادیویی، سایت‌ها و وبلاگهای گوناگون و تشدید فشار و تحریم‌ها به خصوص در سالهای 88 و 89 علیه ایران را نشان از برنامه‌ها و امید دشمنان برای دستیابی به اهداف خود در کشور ذکر کرد.

وی ترویج ایران‌هراسی در منطقه و جهان را از دیگر برنامه‌های دشمنان دانست و گفت: تبلیغ و القای اخبار و اطلاعات نادرست از جمله ساخت سلاح هسته‌ای و دستیابی ایران به برخی سلاحهای پیشرفته از جمله این توطئه‌ها بود.

دادستان کل کشور به یارگیری دشمنان و همراه ساختن برخی افراد ضعیف و کسانی‌که پس از انقلاب اسلامی رنج و زجری را در این کشور متحمل شده بودند، اشاره کرد و افزود: در جریان این اقدامات عده‌ای از افراد که حتی روزی در این کشور سمتی نیز داشتند رسما با آمریکا هم‌کلام شدند و در مقابل ملت خود قرار گرفتند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت، تیزبینی و آگاهی از دستاویزهای دشمنان علیه ایران، از سالهای گذشته در پی تقویت و تحکیم زیرساختهای اقتصادی کشور بودند و با فراهم کردن این زیرساختها امسال را با عنوان «جهاد اقتصادی» نامگذاری کردند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز به ذخایر و پشتوانه‌های محکمی در برابر فشارها و تحریم‌های دشمنان تکیه کرده است و هیچ فشار و تحریمی علیه این کشور از سوی دشمنان کارساز نخواهد بود.

 

کد خبر 132012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز