مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: امروزه فضای سبز یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی شهری به شمار می‌رود.

اما در حالی که گفته می‌شود برخی از مناطق تهران، مثل 10، 11، 16 و 17 دارای پایین‌ترین سرانه فضای سبز هستند، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از سیاست «توزیع عادلانه فضای سبز و توسعه فضای سبز یکسان» برای تمام مناطق خبر می‌دهد.

مهندس علی محمد مختاری گفت: خوشبختانه با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کمربند سبز پیرامون شهر تهران سعی داریم به مدت 10 سال این پروژه را به مرحله نهایی برسانیم که البته در این راستا مشکلاتی وجود  دارد که برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 5 هزار هکتار از این پروژه با حضور دکتر حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد و با اعتبارات تخصیص داده شده هر سال 5 هزار هکتار آن در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

مختاری گفت: مهم‌ترین مشکل توسعه فضای سبز شهر تهران تهیه زمین مورد نیاز است لذا ارزش افزوده زمین باعث می‌شود به سختی به زمین مورد نیاز برای احداث فضای سبز دست یافت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: یکی از سیاستهای شهرداری تهران توزیع عادلانه فضای سبز و توسعه فضای سبز یکسان برای تمام مناطق است.

مختاری مناطق 10، 11، 16 و 17 را دارای پایین‌ترین سرانه فضای سبز معرفی کرد و گفت: این مناطق دارای پایین‌ترین سرانه فضای سبز هستند که امیدواریم در توسعه فضای سبز این مناطق به آمار و ارقام بهتری دست یابیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران همچنین گفت: در حال حاضر 620 کارشناس با گرایش مرتبط در بخش سازمانی و 400 کارشناس نیز در بخش خصوصی و در بخش ستادی توسعه فضای سبز شهری مشغول فعالیت هستند.

وی تخریب باغات را به عنوان یکی از مشکلات جدی توسعه فضای سبز معرفی کرد و گفت: حدود 450 پرونده مربوط به تخریب باغات و فضای سبز در قوه قضائیه در حال بررسی است و از طرفی با تهیه شناسنامه و شناسایی 95 درصد از باغات توسط مرکز GIS سعی داریم از تخریب بیشتر باغات و فضای سبز شهری جلوگیری کنیم.

مختاری خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای تشویقی مثل افزایش درصد تراکم به افراد، یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه فضای سبز شهری خواهد بود.

کد خبر 13227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز