چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سربازانی که برای انجام خدمت وارد ارتش امارات متحده عربی می‌شوند به فراگیری زبان فارسی مشغول خواهند شد.

 سربازان ارتش امارات زبان فارسی یاد می گیرند

خبرگزاری ریا نووستی با اعلام این خبر به نقل از رسانه‌های گروهی امارات متحده عربی افزود: نبیل ابراهیم رییس دانشگاه ابوظبی معتقد است که آموزش زبان فارسی به سربازان به معنای اهمیت ایران در منطقه است.

روزنامه ملی(The National) ابوظبی به نقل از رییس برنامه‌های نظامی دانشگاه ابوظبی نوشت: " امارات متحده عربی و ایران ارتباط فرهنگی، مذهبی و اقتصادی دارند که ریشه های تاریخی دارد به همین خاطر سربازان و دانشجویان دانشکده های افسری باید زبان و فرهنگ ایران را بیاموزند".

تئودور کاراسیک مدیر برنامه های پژوهشی انستیتوی تحلیل نظامی خاور نزدیک و خلیج فارس به ریانووستی گفت: "آموزش زبان فارسی به نظامیان ممکن است کاربردهایی در زمینه انجام عملیات امدادرسانی-اکتشاف، مبارزه با مواد مخدر داشته و همچنین در دوران بحران و یا مناقشه مورد استفاده قرار گیرند".

در همین حال وی افزود که این تصمیم به خاطر بحران در حال انتظار اتخاذ نشده و این تصمیم گیری صحیح و عاقلانه در شرایط تهدیدات استراتژیکی است.

به گفته رابرت استوارت اینگرسول استادیار کرسی پژوهش های بین المللی دانشگاه آمریکایی شارجه، مطالعه ایران اهمیت حیاتی دارد چرا که احتمال مناقشات را کاهش می دهد و باعث تشویق توسعه همکاری ها از جمله در زمینه تبادل دانشجوست.

وی تاکید کرد:به موازات رشد اهمیت و نفوذ ایران در منطقه خلیج فارس اغلب در جامعه سوء تفاهم هایی پیش می آید و همین مسئله ریسک خطاهای استراتژیکی را افزایش می دهد. برخی اوقات مناقشات اجتناب ناپذیرند اما بیشتر وقت ها مناقشات به خاطر گمراهی و یا اشتباه محاسباتی رخ می دهند. درک فرهنگ، تاریخ و سیاست ایران چنین مواردی را کاهش می دهد.

عبدالخالق عبدالله استاد امور سیاسی دانشگاه امارات متحده عربی معتقد است که ایران اهمیت استراتژیکی برای امارات متحده عربی دارد.

وی به روزنامه مذکور گفت: کار با ایران و درک این کشور بسیار دشوار است. این کشور همیشه رفتار غیر منتظره ای داشته به همین خاطر باید درک ویژه ای از ایران بوجود آید.

به اعتقاد وی، "جنون ایران نسبت به جهان خارج" نه تنها به کشورهای غربی بلکه به رغم نزدیکی ایران به کشورهای عرب منطقه خلیج فارس به کشورهای همسایه نیز مربوط می شود.

کد خبر 132284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز