در سی و دومین سالگرد صدور دستور تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر پشتیبانی ارتش از نظام جمهوری اسلامی، بار دیگر نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نمایش دستاوردها، توانایی و قابلیت‌های خود، آمادگی شان را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام کردند.

ارتش

در مراسم رژه دیروز، نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حضور جمع کثیری از فرماندهان عالی‌رتبه‌ نیروهای مسلح کشورمان از جمله حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش، سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی توانمندی‌های خود را در عرصه دفاعی کشور به نمایش گذاشتند. در این مراسم همچنین احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

نمایش سلاح اخگر با قابلیت شلیک 4500 تا 6000 گلوله در دقیقه، نمایش تانک ذوالفقار و تانک‌های بهینه‌سازی‌ شده صمصام و چیفتن، نمایش سامانه راداری پیشرفته مطلع‌الفجر و سامانه موشکی برد بلند اس 200 و نمایش سامانه راداری پیشرفته مطلع‌الفجر از بخش‌های قابل توجه رژه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی بود.در ادامه این رژه همچنین سامانه موشکی برد بلند و ارتفاع بالای اس 200 بهینه‌سازی شده و سامانه موشکی پیشرفته شاهین که به‌منظور مقابله با موشک‌های با ارتفاع متوسط به‌ویژه موشک‌های کروز و نیز پرنده‌های بدون سرنشین طراحی و ساخته شده به نمایش درآمد.
به گزارش ایسنا، یکی از پروژه‌های مهم نیروی هوایی ارتش که دیروز به نمایش گذاشته شد، پروژه عصر 67 بود. این پروژه به‌منظور طراحی و ساخت موشک لیزری هوا به زمین نقطه‌زن با سر جنگی 500 پوندی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.رژه دیروز همچنین شاهد ارائه 3پروژه مهم با نام‌های قاصد، قاصد3 و قدر از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

آمریکا دولت صادقی نیست

محمود احمدی‌نژاد در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تصریح به اینکه دشمن در منطقه به‌دنبال ایجاد جنگ بین ملت‌ها و دولت‌هاست، از ایجاد جنگ ایرانی و عربی و شیعه و سنی در منطقه به‌عنوان اهداف آنها یاد کرد.رئیس‌جمهور با بیان اینکه ماموریت و مسئولیت ملت ما امروز مضاعف است، گفت: دشمن شکست‌خورده در منطق و فرهنگ با فریبکاری و تکیه بر زور به میدان آمده است و می‌خواهد معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع تعداد کمی از سرمایه‌داران بی‌فرهنگ رقم بزند. او تلاش می‌کند مطالبات عدالت‌طلبانه ملت‌ها را سرکوب کند یا با فریب‌کاری به نفع خود مصادره کند.
وی تصریح کرد: همه باید هوشیار باشیم، آمریکا دولت صادقی نیست و همواره علیه دوستان خود لشکر کشیده است. آمریکا حتی کسانی که 20‌الی‌30‌سال نوکری او را کرده‌اند، برای حفظ منافع خود قربانی کرد. اگر کسی آمریکا را یاری کند ملت‌ها او را نخواهند بخشید. دشمن در منطقه به‌دنبال ایجاد جنگ بین ملت‌ها و دولت‌هاست و می‌خواهد جنگ‌های ایرانی و عربی و شیعه و سنی در منطقه ایجاد کند. درحالی‌که این اختلافات ساخته و پرداخته آمریکا و متحدان اوست.احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قوای مسلح ما ضامن عزت، امنیت، صلح، برادری و دوستی در منطقه است.ملت و دولت ایران دوست صمیمی همه ملت‌ها و خواستار اعتلا و پیشرفت آنها هستند.

امنیت در منطقه در گرو همکاری و همدلی صادقانه دولت‌ها و ملت‌هاست و این بار با هوشمندی ملت‌ها و همراهی دولت‌ها با ملت‌ها توطئه جدید مستکبران نقش بر آب خواهد شد.
رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه سردمداران صهیونیستی آمریکا این بار هم شکست خواهند خورد، گفت: دوره تاریخی صهیونیست‌ها و سرمایه‌داری ظالم و ضد‌انسانی به پایان رسیده است و این برخوردهای دوگانه و زورگویی‌ها آنها را نجات نخواهد داد. آنها به‌دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند اما بدانند به فضل الهی طراحی‌های آنها جز ذلت و بی‌آبرویی برای آنها چیزی نخواهد داشت.

شلمچه و ظفر، جدیدترین موشک‌های پدافندی و کروز ارتش

در حاشیه مراسم رژه دیروز وزیر دفاع از تحویل موشک‌ پدافندی شلمچه و کروز ظفر به ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.به گزارش فارس، سردار وحیدی اظهار داشت: اخیرا تست 2موشک شاهین و شلمچه از موشک‌های پدافندی کشور را شاهد بودیم که با موفقیت تست شد و در اختیار پدافند هوایی قرار گرفت.وی همچنین از تحویل قریب‌الوقوع سریع‌ترین موشک‌های کروز با نام ظفر خبر داد و افزود: این موشک‌ها در کنار دیگر سامانه‌ها می‌تواند توان پدافندی کشور را تا حد زیادی ارتقا دهد.وزیر دفاع در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا حجم انبوهی از ادوات ضدزره با ویژگی حمله از بالا برای مقابله با ادوات زمینی دشمن به یگان‌های ارتش و سپاه پاسداران تحویل شده است.

کد خبر 132742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز