مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: با تخریب نخستین بخش دیوار پادگان قلعه‌مرغی کار تبدیل این اراضی به فضای تفرجگاهی وارد مرحله جدیدی شد.

مناطق شهری- بوستان ولایت

دیروز حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد ساخت بوستان ولایت گفت: احداث این بوستان به‌دلیل حجیم‌ بودن کار و درعین حال محدودیت زمانی به‌صورت 3شیفت انجام می‌شود.وی در عین حال تاکید کرد: کار احداث این بوستان با سرعت، دقت و کیفیت خوب در حال اجراست و معاونت فنی و عمرانی بر کیفیت اقدامات انجام‌شده نظارت خواهد کرد و در موعد مقرر یعنی خردادماه نیز آماده افتتاح خواهد بود.

وی از وجود آشیانه‌هایی در داخل بوستان ولایت سخن گفت که با قدمت 70ساله جزء آثار تاریخی ثبت‌شده و قرار است این آشیانه‌ها در فاز اول مورد بهسازی و پس از آن تحت حفاظت قرار گیرد.
کلخورانی در عین حال احیا و بازسازی ساختمان‌های قلعه‌مرغی را برای استفاده فرهنگی - ورزشی مردم جنوب تهران ضروری دانست و گفت: قرار است بوستان ولایت به فضاهای متناسب فرهنگی - ورزشی تجهیز شود. وی تاکید کرد: بوستان ولایت قرار است در پهنه جنوب شهر تهران به فضای تفرجگاهی تبدیل شود و در اختیار مردم جنوب شهر قرار گیرد. بنابراین گزارش، قرار است در فاز نخست بوستان ولایت حدود 70هکتار درخت‌کاری صورت گیرد و ابنیه مختلف داخل این بوستان بهسازی ‌شود.

مساحت پادگان قلعه‌مرغی 300هکتار است که در حال حاضر شهرداری تهران 220هکتار آن را تملک کرده و به‌زودی الباقی آن را هم تملک خواهد کرد.در حال حاضر براساس طرح پیشنهادی شهرداری تهران، قرار است این 220 هکتار به فضای تفرجگاهی برای مردم جنوب‌شهر تهران تبدیل شود و برای 80 هکتار باقیمانده طرح‌های مختلفی در دست بررسی است.از سوی دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: موفقیت مدیریت شهری در تبدیل پادگان قلعه مرغی به مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی قابل تقدیر است. به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مسئولان را ملزم به انتقال مراکز آموزش نظامی و غیرضروری به خارج از شهرها کرده که خوشبختانه درخصوص پادگان قلعه‌مرغی این اتفاق سرانجام رخ داد.
اکرمی با اشاره به اقدام مدیریت شهری درباره احداث بوستان ولایت به سما گفت: تبدیل کاربری پادگان قلعه مرغی به فضایی مفرح و شاد، رضایت شهروندان تهرانی را نیز دربرخواهد داشت.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی در کنار زندگی سخت شهرنشینی باید فرصت‌ها و امکانات مناسبی را برای تخلیه روانی و دور شدن از دغدغه‌های اجتماعی و زندگی شخصی خود داشته باشند.
توسعه فضاهای فرهنگی می‌تواند این نیاز شهروندان را پاسخگو باشد و ساعات و روزهای خوبی را برای آنان فراهم کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پادگان‌های سطح شهر فضاهای وسیعی را از کالبد شهر اشغال کرده‌اند که درصورت حذف و انتقال آنها، فضای جدیدی برای خدمات‌رسانی به مردم ایجاد خواهد شد.

علاوه بر اینکه این بوستان در منطقه جنوبی تهران در حال احداث است که باعث می‌شود ساکنان جنوب تهران نیز به امکانات شهری دسترسی خوبی داشته باشند.وی همچنین افزود: احداث بوستان‌هایی با این وسعت و تجهیزات قطعا استقبال و رضایت مردم و مسئولان را دربرخواهد داشت و بوستان ولایت مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مردم پایتخت خواهد بود.

کد خبر 132976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز