جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صلیب سرخ مجارستان روز جمعه برای نخستین بار صدها کولی را از بیم تحرک افراطیون راستگرا به محلی امن منتقل کرد.

hungry

خبرگزاری آلمان از بوداپست گزارش داد، شاهدان عینی گفتند حدود 300 زن و کودک صبح امروز با 6 اتوبوس از منطقه گیونگیوسپاتا در مرکز مجارستان به محل دیگری برده شدند.

یک گروه افراطی راستگرا برای آخر هفته عید پاک از گروه های شبه نظامی برای حضور در اردویی آموزشی در این منطقه دعوت به عمل آورده بود. از شرکت کنندگان خواسته شده بود یونیفرم پوشیده و با اسلحه های دارای گلوله‌های پلاستیکی به این منطقه بیایند. ماه مارس هم یک گروه دیگر افراطی راستگرا با گروه بندی 2800 نفر از ساکنان این منطقه حدود سه هفته با رژه رفتن ایجاد دلهره کرد.

دولت مجارستان بارها تاکید کرده است که قصد ندارد از زور علیه چنین گروه‌هایی استفاده کند. ساندور پینتر، وزیر کشور مجارستان روز پنجشنبه اعلام کرده بود که پلیس باید از ابزارهای بیشتری برای جلوگیری از فعالیت های افراطیون برخوردار باشد.

مجارستان که عضو اتحادیه اروپایی است، مدت هاست به خاطر اصلاح قانون اساسی خود در معرض انتقاد قرار دارد. پارلمان بوداپست در اواسط ماه آوریل قانون اساسی جدیدی را تصویب کرد که به گفته منتقدان قدرت حزب حاکم ملی گرای راستگرای فیدسز (Fidesz) را تحکیم می کند.

کد خبر 133015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز