گروه اقتصادی: حراج شمش طلای 12 کیلویی بانک کارگشایی برای پاسخ به نیاز تولیدکنندگان طلا و نیز عرضه وسیع سکه در 150 شعبه بانک ملی با هدف شکستن حباب قیمت سکه از امروز آغاز می‌شود و به این ترتیب انتظار می‌رود قیمت انواع سکه در بازار آزاد واقعی شود.

شمش و سکه

 به گزارش همشهری، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فروش انواع سکه طلا از روز شنبه (امروز) در شعب منتخب بانک ملی ایران به‌منظور مبارزه با قیمت‌های کاذب در بازار طلا و سکه آغاز می‌شود. بانک مرکزی درنظر دارد به‌منظور ایجاد تعادل در بازار طلا و سکه و نیز تامین نیاز خرد مردم به مسکوک طلا و مبارزه با ایجاد قیمت‌های کاذب در این بازار، نسبت به فروش انواع سکه طلا از طریق 150‌شعبه منتخب بانک ملی ایران در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 11 صبح لغایت 13 بعد از ظهر تا اطلاع ثانوی اقدام کند.

3 روز پیش محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که از روز شنبه هفته آتی شمش 12 کیلویی طلا علاوه بر شمش‌های یک کیلویی در بازار عرضه خواهد شد. وی افزود: سکه طلا از روز شنبه به میزان کافی در حدود 300 شعبه منتخب بانک‌ها در سراسر کشور عرضه می‌شود و افرادی که به قصد سفته‌بازی و منفعت طلبی اقدام به خرید طلا می‌کنند در آینده نزدیک زیان خواهند دید.

این گزارش می‌افزاید: قیمت انواع سکه به‌جز سکه طرح قدیم در معاملات روز پنجشنبه بازار تهران بازهم افت کرد و هر سکه طرح جدید با 15 هزار تومان کاهش، 415 هزار تومان، هر نیم‌سکه با 11 هزار تومان افت قیمت، 209 هزار تومان و هر ربع‌سکه با 20‌هزار تومان افت قیمت 115 هزار تومان فروخته شد. به گزارش همشهری، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7‌دلار نوسان هنوز بالای 1500 دلار گزارش می‌شود.

کد خبر 133047

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز