مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

فوتبالیست‌های زن ایرانی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا که قرار است در ماکائو برگزار شود آماده می‌شوند.

شاید اگر 10 سال پیش بود؛ هیچ‌کس باورش نمی‌شد. آن وقت‌ها بیشتر شبیه رویا بود؛ یک رویای دست نیافتنی. فوتبال حرفه‌ای خانم‌ها!

 با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی بانوان ایرانی، حضورشان در میدان فوتبال، حتی سالنی‌اش، تقریبا محال بود. اما حالا فوتبالیست‌های زن ایرانی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا که قرار است در ماکائو برگزار شود، حسابی تمرین می‌کنند.

هنوز وقت داریم
«رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا» سر و شکل جدیدی دارد. این دومین بار است که مسابقاتی به این نام در سطح آسیا برگزار می‌شود. ورزشکاران کشورهای آسیایی در 15 رشته ورزشی حضور پیدا می‌کنند و با حریفان‌شان مسابقه می‌دهند.

حضور خانم‌های ایرانی در هشت رشته قطعی شده که مهم‌ترینش فوتسال است. فوتبالیست‌های ما کار سختی دارند. اولین تجربه رسمی بانوان پا به توپ‌ ما قرار است در ورزشگاه‌های ماکائو باشد.


حریفان ایرانی‌ها هنوز مشخص نشده‌اند، اما فوتبالیست‌ها حالا حالاها برای قدرتمند شدن وقت دارند. بازی‌ها آبان ماه 1386 شروع می‌شود.

هوا چه طور است؟
بانوان تیم ملی فوتسال  ایران روی بازی‌های ماکائو خیلی حساب باز کرده‌اند. این بازی‌ها قرار است نقطه شروع حرفه‌ای شدن فوتسال بانوان ما باشد. پس برای این که بانوان ما در مقابل بقیه تیم‌ها کم نیاورند، به تمرین زیاد احتیاج دارند. شاید انتظار بهترین تمرین‌ها را باید از اردوهای تدارکاتی داشت.


خدیجه سینجی، نایب رییس فدراسیون فوتبال، درباره تدارکات قبل از این رویداد می‌گوید: «هفت اردو برای آمادگی بچه‌های تیم ملی در نظر گرفته شده. البته زمان و مکان برگزاری اردوها معلوم نیست به غیر از اردوی کیش. صد درصد، ‌یک اردو در کیش خواهیم داشت.»
طبق گفته‌های سینجی، یک گروه کارشناس هواشناسی مسوول است آب و هوای ماکائو را در آبان ماه بررسی کند تا بیشتر اردوها در شهری برگزار شود که بیشترین شباهت را به آب و هوای ماکائو داشته باشد.

آن‌ها به اسپانیا می‌روند
غیر از هفت اردوی آمادگی که بانوان فوتبالیست قرار است در آن شرکت کنند، دو بازی تدارکاتی هم هست.


تیم فوتسال آقایان فروردین ماه به اسپانیا می‌رود تا با تیم فوتسال اسپانیا یک بازی دوستانه انجام دهد. خانم‌های فوتبالیست هم در کنار آقایان مسافر اسپانیا می‌شوند تا با تیم بانوان اسپانیا مسابقه دهند. برای آن‌ها برد و باخت مهم نیست. می‌خواهند تجربه کسب کنند و نتایج این تجربه را در ماکائو پیاده کنند. تیم فوتسال اسپانیا، یکی از قدرتمندترین تیم‌های دنیاست که حالا قبول کرده در مقابل خانم‌های فوتبالیست ما بازی کند. خدا را چه دیدید! شاید برنده این بازی ایرانی‌ها بودند.

بالاخره یک لباس مناسب پیدا شد
شاید چند وقت پیش حضور زنان مسلمان در رقابت‌های ورزشی اما و اگرهای زیادی داشت اما حالا خانم‌ها فکرشان را روی هم ریخته‌اند و لباسی انتخاب کرده‌اند که مو لای درزش نمی‌رود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این لباس را از نظر فنی تایید کرده تا هم این طرف آبی‌ها از نحوه پوشش خانم‌ها راضی باشند هم آن طرف آبی‌ها. قرار نیست فوتبالیست‌ها را در ماکائو با شکل و شمایل عجیب و غریبی ببینید. آن‌ها گرم‌کن و شلوار پوشیده‌اند و مقنعه‌هایی به سر دارند که عکس مقنعه‌های معمولی، دنباله بلندی ندارند. جنس مقنعه‌ها طوری است که لیز نمی‌خورد. 

مربی برزیلی در راه است
تقریبا همه چیز برای بانوان فوتبالیست آماده است. بچه‌های تیم ملی همین روزها خیال‌شان از بابت مربی هم راحت می‌شود.


یک مربی حرفه‌ای و سرد و گرم چشیده و البته خانم، همین روزها با چمدانی پروپیمان از برزیل راهی ایران می‌شود و آموزش‌ها را شروع می‌کند. اما خدیجه سینجی اسم خانم مربی را لو نمی‌دهد. چرایش را هم این طوری عنوان می‌کند: «باور کنید هنوز معلوم نیست. چند گزینه داریم. اما وقتی مشخص شد حتما اطلاع می‌دهیم. البته در این که مربی از برزیل می‌آید، شکی نیست.»

انتظار معجزه نداشته باشید
همیشه بعد از شرکت در بازی‌ها و نتیجه نگرفتن از مسابقات، دلیل‌تراشی‌ها شروع می‌شود. بعضی‌ها زرنگ‌تر از این حرف‌ها هستند و معمولا قبل از اعزام به مسابقات شروع می‌کنند به مقایسه تیم با حریف و امکانات‌شان و هزار تا چیز دیگر.


البته، ‌این در مورد بانوان فوتبالیست ما صدق نمی‌کند. ما از همین جا به اطلاع همه خواننده‌ها می‌رسانیم که این اولین حضور رسمی فوتبالیست‌های زن ایرانی در مسابقات قهرمانی است. انتظار شق‌القمر که نباید داشته باشیم! همین که بعد از چند سال خانم‌ها هم می‌توانند مثل آقایان فوتبال بازی کنند، آن‌ هم آن طرف دنیا، نشان می‌دهد بانوان فوتبالیست ما آن قدر تلاش می‌کنند تا به خواسته‌هایشان برسند.

کد خبر 13309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز