گروه اجتماعی: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی جزئیات چگونگی واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان را تشریح کرد.

عبدالرضا مصری، گفت: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی جدول ویژه‌ای برای واگذاری سهام عدالت تدوین کرده‌ و در  این جدول که  بر اساس میزان درآمد (حقوق) بازنشستگان طراحی شده میزان سهام عدالت هر گروه از بازنشستگان به صورت جداگانه تعیین خواهد شد.

وی در باره میزان سهام عدالتی که در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به تفاوتی که در حقوق دریافتی بازنشستگان وجود دارد میزان  سهام عدالتی که به آنان تعلق می‌گیرد مختلف است.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان حداقل دریافت فعلی در سال جاری مبنای کف برنامه‌ریزی جدول است تاکید کرد: در این جدول مبلغ 125 هزار تومان (حقوقی که در حال حاضر کمترین حقوق دریافتی بازنشستگان در کشور است) به عنوان کمترین میزان درآمد در نظر گرفته شده است.

براساس گفته‌های وزیر رفاه و تأمین اجتماعی میزان دریافتی مورد نیاز بازنشستگان برای گذران یک زندگی متوسط  به وسیله تیم کارشناسی تعیین خواهد شد و پس از آن فاصله میان حقوق بازنشسته و میزان پول مورد نیازی که توسط تیم کارشناسی برای گذران زندگی تشخیص داده شده با واگذاری سهام عدالت از سوی دولت به صورت کامل پرداخت می‌شود.

وی گفت: قطعاً میزان سهام عدالت برای بازنشستگان کشور به میزانی در نظر گرفته می‌شود که در کنار حقوق دریافتی این گروه مشکل معیشتی آنان را برطرف کند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی کشور در توضیح کل میزان سهام عدالتی که به بازنشستگان داده می‌شود توضیح داد: باید ببینیم چقدر سهام داریم  به این معنا که بورس اوراق بهادار کشور چه میزان سهام در اختیار دولت قرار خواهد داد، تا این لحظه بورس اوراق بهادار درباره میزان کل سهامی که می‌تواند در این خصوص در اختیار ما قرار دهد رقمی اعلام نکرده است.

به گفته وزیر رفاه میزان سهام عدالتی که  برای  هر شخص تعلق می‌گیرد بستگی تمام به میزان سهامی دارد که بورس اوراق بهادار به این امر اختصاص می‌دهد.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز با تاکید براینکه مجلس سعی دارد مشکل حداقل بگیرهای سازمان تأمین اجتماعی را برطرف کند گفت: ما در بودجه سال آینده تمهیداتی را خواهیم اندیشید که بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز از سایر بازنشستگان کشور عقب نمانند و سعی مجلس بر این خواهد بود که این گروه از بازنشستگان سال آینده را بدون مشکل حداقل حقوق آغاز کنند.

وزیر رفاه در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان کشوری در باره بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان گفت: از سال آینده سعی ما بر این است که مشارکت بازنشستگان را در بیمه تکمیلی درمان بالا ببریم. به این معنا که دولت مبلغ بیمه پایه را پرداخت کند و خود بازنشستگان در صورت تمایل می‌توانند برای بالا بردن بیمه شان اقدام کنند.

وی افزود: در سال آینده ما سهم بیمه تکمیلی پایه را برای تمامی بازنشستگان پرداخت خواهیم کرد و رقم مشارکت با توجه به خدمات ارایه شده توسط بیمه گر خصوصی از سوی بازنشستگان انتخاب خواهد شد و بازنشسته خود مکلف خواهد بود این میزان را هر ماهه به شرکت بیمه گر پرداخت نموده و از مزایای آن بهره‌مند شود.

وزیر رفاه درباره مشکلات به وجود آمده در زمینه بیمه عمر بازنشستگان گفت: بیمه عمر برای بازنشستگان بالای 70 سال از سوی دولت و مجلس تصویب شده اما اجرای این مصوبه نیازمند تأمین اعتبار است با توجه به اینکه رقم میانگین عمر در کشور ما به 70 نزدیک است ریسک بیمه عمر با سن 70 سال از سوی شرکتهای بیمه‌گر پذیرفتنی نیست به این معنا که هنوز هیچ شرکت بیمه‌گری آمادگی‌اش را برای این کار اعلام نکرده است.

کد خبر 13325

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز