همشهری آنلاین: بررسی ساخت خط ریلی و راه آهن مشترک میان سه کشور ایران،‌ترکمنستان و قزاقستان و امضای سند حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی میان پنج کشور ایران، ترکمنستان، ازبکستان، عمان و قطر از برنامه های اجلاس است.

وزیر امور خارجه از امضای سند حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی میان پنج کشور ایران، ترکمنستان، ازبکستان، عمان و قطر خبر داد؛ این سند تاثیر بسزایی در افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی اکبر صالحی همچنین از ساخت خط ریلی و راه آهن مشترک میان سه کشور ایران،‌ترکمنستان و قزاقستان خبر داد.

وی پس از استقبال مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان گفت: همکاری های میان دو کشور ایران و ترکمنستان و نیز مبادلات انرژی روز به روز در حال توسعه است.

وی که برای شرکت در اجلاس 5 جانبه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت که فردا در عشق آباد برگزار می شود به ترکمنستان سفر کرده است گفت: در این سفر یک سند حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی میان پنج کشور ایران، ترکمنستان، ازبکستان، عمان و قطر امضا می شود.

وزیر امورخارجه افزود:این سند تاثیر بسزایی در افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی خواهد داشت.

کد خبر 133352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز