همشهری آنلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اجرای آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی در سال90 خبر داد و گفت: برنامه توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اساتید تا کنون مورد غفلت بوده که تلاش می کنیم تابستان به این موضوع بپردازیم.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره این آئین نامه گفت: ماده 1 آئین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی به وظایف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی اعضای هیئت علمی پرداخته است و در آن از هر عضو هیئت علمی خواسته شده به امور فرهنگی خصوصا به پیوند استاد و دانشجو توجه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: ایفای نقش مربی از حیث اخلاقی، تربیتی، دینی، آموزشی و علمی و رعایت جنبه مغفولی که مردم ایران، دانشجویان و خانواده ها از اساتید دانشگاه انتظار دارند از دیگر نقاط مورد توجه آئین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی است.

وی اضافه کرد: پیگیری اجرای مصوبه ای تحت عنوان ارتقای فرهنگی علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که از امسال اجرا می شود بر عهده معاونت های فرهنگی و آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و قاعدتا دانشگاه‌های ما،در استان‌ها و دانشگاه‌هایی که توانش را دارند و  این کار را انجام می دهند،تداوم هم خواهد داشت.

خواجه سروی افزود: هدف این آیین نامه هم این است که اعضای هیئت علمی در مسائل مختلف به روز شوند و از توان آنها در حل مسائل کشور و اداره امور فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی گفت: بحثی که از اول انقلاب اسلامی مغفول واقع شده این است که دو مطلب از اعضای هیئت علمی خواسته نشده است .این دو موضوع شامل پرداختن به امور فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در دانشگاه و دیگری توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و روشی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: امسال این دو در دستور کار دانشگاه‌ها است و امیدواریم در تابستان بتوانیم برای اولین بار این کار را شروع کنیم و این نقص عمده را برطرف کنیم.

کد خبر 133475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز