همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که اقدامات قانونی لازم برای ارائه راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات را به عمل آورده و گزارش پیشرفت هر سه ماه یک بار را به کمیسیون‌های اقتصادی و اصل 90 مجلس ارائه دهد.

بررسی بندهای دیگری از لایحه بودجه سال 90 امروز نیز در جلسه علنی مجلس ادامه یافت.

بر اساس یکی از مصوبات امروزمجلس ، به منظور وصول مالیات‌های مستقیم معوق در باقیمانده تجمیع عوارض، مطالبات دولتی موضوع ماده 48 قانون محاسبات عمومی که منطبق با مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قابل وصول است، از جمله احکام قوانین موضوعه حکم مواد 186، 202 و 231 قانون مالیات‌های مستقیم و 122 برنامه پنج ساله پنجم توسعه سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است گزارش پیشرفت وصول این قبیل مطالبات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های اقتصادی و اصل 90 گزارش کند.

مجلس مقرر کرد حکم این ماده علاوه بر مطالبات معوقه مربوط به سنوات قبل از تصویب این قانون در خصوص مطالبات سازمان خصوصی‌سازی که تاکنون بابت واگذاری بنگاه‌های قابل واگذاری که منطبق بر قانون برنامه‌های چهارم و پنجم در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی واگذار شده و برابر احکام قطعی قضایی لازم‌الاجرا است نیز جاری است.

نمایندگان همچنین دولت را مکلف کردند که اقدامات قانونی لازم در جهت ارائه راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی، وصول معوقات، بهره‌مندی از نیروهای خبره و مطلع مالیاتی و تجهیز و آموزش ایشان را به عمل آورده و به نحوی که ظرفیت‌های قانونی و خلأهای موجود مشخص و گزارش پیشرفت هر سه ماه یک بار به کمیسیون اقتصادی و اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

نمایندگان مجلس با تصویب این بند الحاقی بررسی مواد این لایحه را به پایان رساندند که البته گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص بندهای مراعامانده این لایحه هنوز به مجلس ارائه نشده است. .

 

کد خبر 134194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز