سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از آنکه پرده از طلب هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از یکی از ابربدهکاران برداشت، روز گذشته جزئیات تازه‌ای از ماهیت شرکت این بدهکار بزرگ بانکی اعلام کرد و گفت که بانک‌ها باید برای رفع موانع تولید و اشتغال و تداوم فعالیت‌های اقتصادی، با ارائه تسهیلات جدید به تولیدکنندگان کمک کنند.

دارآباد

آقامحمدی همچنین درخصوص فعالیت‌های انجام شده برای مبارزه با زمینخواری از صدور دستور تخریب 3برج در اراضی منابع طبیعی منطقه دارآباد خبر داد. به گزارش فارس، سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بزرگ‌ترین بدهکار شبکه بانکی با بدهی هزار میلیارد تومان را یک شرکت تولیدی بزرگ عنوان کرد که به‌دلیل برخی محدودیت‌های بودجه‌ای دولت نتوانسته بدهی خود به شبکه بانکی را به موقع پرداخت کند و این شرکت مفسد اقتصادی محسوب نمی‌شود. سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: بانک مرکزی موظف شده تا شهریور سال‌جاری اولا تمام بانک‌ها را اعم از خصوصی و دولتی رتبه‌بندی و اعلام کند.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد بانک مرکزی تا شهریور سال‌جاری همه صندوق‌های قرض‌الحسنه و مؤسسات مالی و اعتباری را تحت نظارت و رتبه‌بندی قرار دهد و بازار پولی کشور را به‌صورت متشکل مدیریت کند. آقامحمدی با بیان اینکه بانک به‌عنوان وکیل سپرده‌های مردم فعالیت می‌کند، گفت: مدیران بانکی باید برای وصول مطالبات و برگشت پول مردم فعالیت کنند و مشکلات برخی تسهیلات گیرند‌گان را در حد امکان حل کنند تا منجر به بدهی معوق ‌ یا مطالبات مشکوک‌الوصول نشود. آقامحمدی در بخشی از اظهارات خود گریزی هم به مسئله زمینخواری در کشور زد و گفت: کل تهران 730 کیلومتر مربع محدوده قانونی دارد، درحالی‌که حریم تهران 5 هزار و 900 کیلومتر مربع یعنی 7 برابر محدوده قانونی وسعت دارد.

آقامحمدی تاکید کرد: این 7 برابر زمین در اختیار دولت قرار دارد که وزارت مسکن به نیابت از دولت، صاحب این زمین‌ها‌ست اما اداره‌کننده این زمین‌ها شهرداری‌ها هستند و تاکنون اتفاق نظری درخصوص اداره و مالکیت بین دولت و شهرداری به نحو احسن انجام نشده است.سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه گفت: مقرر شد هفته به هفته از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به همراه خبرنگاران به عرصه‌های منابع طبیعی سرکشی شود و به‌عنوان نمونه در دشت نمه در منطقه سولقان تهران محدوده 15 کیلومتری امامزاده‌ داوود حدود 7 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از طرف دولت در اختیار شهرداری قرار داده شد تا تبدیل به فضای سبز برای استفاده مردم شود.

وی افزود: حدود هزار و 800 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی هم در دار‌آباد در شمال تهران تحویل شهرداری شد که تبدیل به فضای سبز شود اما در این منطقه نیز 3 برج بلندمرتبه به‌صورت غیرقانونی ساخته شده بود که برخی از برج‌ها کامل شده و برخی در مرحله پایان کار بود اما دستور دادیم، این 3 برج کاملا تخریب شود و زمین‌های تصرفی آن به بیت‌المال برگردد. سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: زمین‌های منابع طبیعی که در اختیار دولت اسلامی قرار دارد متعلق به 75 میلیون ایرانی است و با تبدیل شدن به فضای سبز در حکم ریه تنفسی برای مردم ساکن تهران عمل می‌کند. وی در ادامه گفت: از گلوگاه‌های فساد به 3رشته پولشویی، زمینخواری و بانک می‌توان نام برد که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روی این سه زمینه تاکید می‌کند.

کد خبر 134252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز