چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از مصوبه دولت جهت اعطای تسهیلات 4درصدی برای ساخت خوابگاه‌های خصوصی خبر داد و گفت: با این مصوبه سرمایه گذاران برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تشویق می‌شوند و توجیه برای سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

کیوان مرادیان در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: مصوبه دولت مبنی بر اعطای تسهیلات 4 درصدی برای ساخت یا خرید خوابگاه‌های بخش خصوصی، مصوبه ای در راستای حمایت از بخش خصوصی در زمینه خوابگاه سازی است که در این زمینه برای سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد انگیزه می کند و توجیه برای سرمایه گذاری را بالا می برد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه خرید یا ساخت خوابگاه‌های خصوصی کاملا توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: نقش وزارت علوم فقط در حد معرفی افراد و تطبیق عملکرد آنها با ضوابط و دستورالعمل هایی است که تدوین کرده است و از ابتدا باید بر افرادی که معرفی می شوند نظارت شود تا کار به سرانجام برسد و بهره برداری خوابگاه صورت گیرد.

مرادیان در پاسخ به اینکه سقف تسهیلات 4 درصدی ساخت یا خرید خوابگاه‌های بخش خصوصی چقدر است، گفت: در زمینه این تسهیلات محدودیت رقم نداریم. اما میزان این تسهیلات بسته به نیازهای دانشگاهی و آنچه که به لحاظ کارشناسی توسط دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان تعیین می شود به بانک معرفی می شود.

وی در پاسخ به اینکه کدام بانک به عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات 4 درصدی ساخت یا خرید خوابگاه های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، گفت: بانک عامل به زودی تعیین می‌شود و چند مکاتبه با بانک مرکزی صورت گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: تضمینی که معاونت راهبردی ریاست جمهوری برای این تسهیلات 4 درصدی داده است نیز بدون سقف است این تضمین بخاطر ضمانت نامه ای است که باید مابه‌التفاوت 4 تا 12 درصد در آن دیده شود معاونت راهبردی ریاست جمهوری ضمانتش را انجام داده تا در بودجه سنواتی دیده شود.

مرادیان در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: اتفاقی که در جریان تسهیلات 4 درصدی برای ساخت یا خرید خوابگاه‌های بخش خصوصی می افتد این است که بخش خصوصی 8 درصد، یارانه استفاده می کند و 4 درصد را پرداخت می کند. به عبارتی این یارانه از محلی تأمین می شود که دولت تصویب کرده است تا در بودجه سنواتی لحاظ شود.

کد خبر 134713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز