گروه اقتصادی: معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور با اشاره به لایحه بخشودگی مالیاتی گفت: کارمندان و صنوفی که از تهران به شهرهای دیگر منتقل شوند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

این تازه‌ترین امتیازی است که دولت برای تشویق کارمندان و اصناف جهت خروج از تهران داده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عبدالعلی تاجی با اشاره به لایحه بخشودگی مالیاتی گفت: کارمندانی که از تهران به شهرهای دیگر منتقل شوند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند. معافیت مالیاتی بین 50تا100درصد با توجه به مکان انتقال کارمند خواهد بود؛ یعنی اگر فردی به مناطق کمتر توسعه یافته منتقل شود از 100درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود. وی ادامه داد: صنوفی که منتقل شوند نیز از معافیت مالیاتی و پرداخت عوارض تغییر کاربری برخوردار خواهند شد. او خاطرنشان کرد: سال89 حدود 20هزار نفر از تهران منتقل شدند، این افراد یا خودشان متقاضی انتقال بودند یا سازمان محل خدمتشان از تهران انتقال یافته است، مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که 2‌معاونت خود را به شیراز و اصفهان منتقل کرد. این سازمان‌ها با کل کارمندان خود از تهران منتقل شدند.

او بار دیگر تاکید کرد: انتقال از تهران براساس رضایت کارمند صورت می‌گیرد، اگر دستگاه اجرایی منتقل ‌شود، کارمندان الزامی به انتقال ندارند. او افزود: در ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است؛ اگر بخشی از دستگاه دولتی واگذار یا جابه‌جا شد، کارمندان می‌توانند به بخش دیگر دولتی یا خصوصی منتقل، بازنشسته یا بازخرید شوند. او در مورد وضعیت کارمندان منتقل شده از تهران، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته اکثر کارمندان منتقل شده بخشی از تسهیلات را دریافت کرده‌اند اما قرار شد کارگروهی به همراه نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت مسکن و شهرسازی، برای بررسی روند ارائه تسهیلات به افراد منتقل شده از تهران در استان‌هایی که افراد به آنجا منتقل شده‌اند، حضور یابند. وی افزود: در موج دوم، دامنه انتقال از تهران گسترش یافته و تمرکز اصلی بر انتقال دستگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات است.

سازمان بنادر و کشتیرانی، شیلات و گمرک هم رفتنی شدند

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور اظهار داشت: وجود سازمان‌های بنادر و دریانوردی و شیلات در تهران، درحالی‌که در تهران دریا، دریانوردی و شیلات نداریم، ضروری نیست بنابراین تصمیم گرفته شد این سازمان‌ها با توجه به مزیت‌های نسبی استان‌های دیگر از تهران منتقل شوند. به‌عنوان مثال توافق شد که شیلات به استان هرمزگان منتقل شود. وی ادامه داد: مقدمات انتقال پژوهشکده‌های وزارت راه‌وترابری به فولاد شهر اصفهان فراهم شده است.

همچنین برخی شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو مانند شرکت آب نیرو که کار آنها سد‌سازی‌ است، در تهران که سد‌سازی‌ وجود ندارد، اگر این شرکت منتقل شود، حتما شرکت‌های بخش خصوصی همراه آن نیز منتقل می‌شوند. تاجی از تصمیم کارگروه به انتقال گمرکات از تهران اشاره و تصریح کرد: تقریبا یک چهارم صادرات و واردات از گمرکات تهران صورت می‌گیرد، این مسئله موجب تجمع مشاغل جانبی فراوانی در تهران شده است، بنابراین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام آمادگی استانداران مرکزی، قم و سمنان و با توافق صورت گرفته با رئیس‌کل گمرکات قرارشد بخشی از گمرکات انتقال پیدا کند.

کد خبر 135599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز