همشهری آنلاین: نیروهای ارتش و پلیس پاکستان به عملیات مهاجمان طالبان در یک پایگاه نیروی دریایی در شهر کراچی خاتمه داده اند.

پایگاه نیروی دریایی پاکستان از مهاجمان طالبان پاکسازی شد

به گزارش منابع خبری،صبح دوشنبه، ۲ خرداد منابع ارتش پاکستان گزارش کردند که واحدهای نظامی و پلیس پس از چندین ساعت درگیری خونین، توانسته اند به مقاومت گروهی از مهاجمان مسلح در یک پایگاه نیروی دریایی این کشور پایان دهند و عملیات پاکسازی این محل از مهاجمان را آغاز کنند.

حمله به این پایگاه مهم نظامی عصر یکشنبه آغاز شد و نبرد بین دو طرف در ساعات شب همچنان ادامه داشت.

در این عملیات، دست کم دوازده نفر از پرسنل نیروی دریایی و شبه نظامیان جان خود را از دست داده و چندین نفر دیگر زخمی شده اند.

ساعاتی پس از آغاز حمله به پایگاه دریایی مهران، سخنگوی شبه نظامیان موسوم به طالبان پاکستانی گفت که این گروه مسئولیت این حمله را برعهده می گیرد.

وی گفت که یکی از هدف های به اجرا گذاشتن این عملیات، انتقامجویی از کشتن اسامه بن لادن،رهبر شبکه القاعده، بوده است.

گفته می شود که بین ده تا پانزده فرد مسلح به نارنجک، آر پی جی و تفنگ خودگار در این عملیات شرکت داشتند و پس از ورود به پایگاه نظامی مهران، به گروه های کوچکتر تقسیم شدند و به تیراندازی و جند مورد انفجار متعددی مباردت کردند.

در این عملیات، دست کم دو فروند هواپیمای شناسایی دریایی ساخت آمریکا منهدم شد و مهاجمان تعدادی از پرسنل حاضر در پایگاه را به گروگان گرفتند.

در گزارش های اولیه آمده بود که تعدادی مستشار آمریکایی و کارگر چینی هنگام حمله در این محل حضور داشتند که ممکن است کشته شده یا در دست مهاجمان باشند اما این گزارش ها تایید نشده است.

از سوی دیگر وزیر دفاع پاکستان با ناجوانمردانه خواندن حمله تروریستی به پایگاه هوایی "مهران " در کراچی، خواستار شناسایی و محاکمه عاملان این حمله شد.

چودری احمد مختار  وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلام‌آباد، با ناجوانمردانه خواندن حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در کراچی، ابراز امیدواری کرد تا عاملان این حادثه هر چه زودتر محاکمه شوند.

احمد مختار افزود: تروریست‌ها با ایجاد ناامنی و آشوب می‌خواهند به امنیت ملی کشور آسیب زده و آن را بی‌ثبات کنند اما هیچ‌گاه در نقشه‌های شوم خود پیروز نخواهند شد.

وی با اعلام تاسف و تاثر خود از کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی این کشور در جریان حمله تروریستی به پایگاه هوایی مهران متعلق به نیروی دریایی پاکستان، با خانواده بازماندگان ابراز همدردی کرد.

کد خبر 135805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز