همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر فنی ‌و حرفه‌ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که معدل آنها در سال تحصیلی جاری بالاتر از 15 باشد، می‌توانند در آزمون ورودی هنرستان‌های نمونه دولتی شرکت کرده و در صورت نیاز در مرحله تکمیل ظرفیت وارد این هنرستان‌ها شوند.

محمد شریف‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون ورودی هنرستان‌های نمونه ‌دولتی همزمان با دبیرستان‌های نمونه دولتی سراسر کشور در روز جمعه سوم تیرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 هنرستان نمونه دولتی و با اولویت مناطق محروم فعالیت دارند که 35 هنرستان از کل هنرستان‌های موجود، در مناطق روستایی قرار دارند.

وی افزود: اختصاص امکانات ویژه اعم از تجهیزات، فضای آموزشی، اعتبارات، امکانات پرورشی و نیروی انسانی متخصص همراه با برنامه‌های ویژه آموزشی و پرورشی، تشکیل کلاس‌های فوق‌برنامه در جهت رشد و ارتقا کیفیت آموزش‌های علمی، عملی، کارگاهی و تربیتی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی بنا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، از دیگر اهداف برگزاری آزمون ورودی هنرستان‌ها و دبیرستان‌های نمونه دولتی است.

مدیرکل دفتر فنی ‌و حرفه‌ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی که از اول مهرماه سال 89 مشغول به تحصیل بوده‌اند و دانش‌آموزانی که معدل آنها در نوبت اول سال تحصیلی 90 ـ 89، 15 و بالاتر باشد، می‌توانند در آزمون ورودی هنرستان‌های نمونه دولتی شرکت کنند.

به گفته وی امسال برای نخستین ‌بار درس "حرفه و فن" نیز در آزمون هنرستان‌های نمونه‌دولتی لحاظ می‌شود.

شریف زاده خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که در هنرجویان این هنرستان‌ها وجود دارد، فارغ التحصیلان این هنرستان‌ها پس از اتمام دوره دیپلم به راحتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و همچنین بازار کار جذب می‌شوند و می‌توان گفت که این هنرستان‌ها بستر مناسبی برای آینده هنرجویان مستعد مناطق محروم و در راستای عدالت آموزشی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: هنرستان‌های نمونه دولتی به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از تمام امکانات فعالیت آموزشی دارند.  

کد خبر 135896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز