سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: پس از به راه افتادن موجی از افزایش قیمت‌ها، دولتی‌ها که تا دیروز هر گونه افزایش قیمت را رد می‌کردند، حالا به تکاپو برای بازگرداندن قیمت‌ها به وضعیت سابق افتاده‌‌اند.

کالا های مصرفی

روز گذشته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از برگشت قیمت اقلام خوراکی مانند شکر، لبنیات و روغن موتور که به‌صورت خودسرانه افزایش یافته بود، خبر داد و گفت: قیمت برخی از اقلام را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم که از جمله آنها کانی‌های غیر‌فلزی مانند سیمان و بتن است. محمدحسن نکویی‌مهر با تاکید بر برخورد با افزایش قیمت‌های غیرمنطقی، افزود: اگر کالایی به‌صورت خودسر و بدون منطق افزایش قیمت داشته باشد و بخواهد از قدرت انحصاری استفاده کند، با آن برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران نیز از اولتیماتوم جدید وزارت بازرگانی به 5 واحد تولیدی برای بازگشت قیمت‌ها و بازنگری در قیمت شن، ماسه و گچ خبر داد. عباس قبادی با بیان اینکه جز یک برند، بقیه برندهای متخلف قیمت‌ها را به حالت اولیه برگردانده‌اند، به مهر گفت: این برند نیز در حال مذاکره با سازمان حمایت بوده و تا‌کنون مجوزی برای افزایش قیمت محصولات برند مذکور صادر نشده است.

کنترل قیمت‌ها با ذخایر کالایی

همچنین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی از برنامه‌ریزی برای کاهش تاثیرپذیری بازار داخل از قیمت‌های جهانی و عرضه کالاهای ذخیره‌شده خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود دودانگه ذخایر در اختیار وزارت بازرگانی را در سطح قابل‌قبول دانست و افزود: وزارت بازرگانی با مدیریت و عرضه کالاهای ذخیره‌شده، از افزایش کاذب قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 135953

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز