گروه اقتصادی: افزایش رسمی و غیررسمی قیمت برخی کالاهای اساسی، اقلام خوراکی و خودرو در حالی صورت گرفته که مسئولان وزارت بازرگانی از کاهش قیمت برخی‌ کالاهای اساسی خبر می‌دهند.

قند و شکر

قائم مقام وزیر بازرگانی ادعا کرد: جمع بندی این وزارتخانه از بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد در غالب موارد نه تنها قیمت‌ها افزایشی نداشته‌‌اند بلکه در مواردی حتی روند قیمت‌ها کاهشی بوده است. مسعود موحدی به مهر گفت: اگر افزایشی نیز دیده می‌شود به‌دلیل تغییرات افزایشی در بازارهای جهانی است و یا تغییرات متداول سالانه است که در محدوده مشخص و با تحلیل دقیق از هر گروه کالایی اجازه افزایش قیمت داده شده است.

او بدون ذکر نامی از کالاهایی که با کاهش قیمت مواجه شده درباره تغییرات قیمتی اخیر در بازار آهن نیز گفت: اخیرا تغییراتی در قیمت آهن به‌وجود آمد که به خاطر افزایش قیمت در بازارهای جهانی بود اما خوشبختانه روند افزایشی آن کنترل شده و تا جایی که من اطلاع دارم، روند کاهشی در آن آغاز شده است. وی تصریح کرد: البته برخی تخلفات مبنی بر افزایش بدون مجوز قیمت‌ها در روزهای اخیر گزارش شده که بعضا برخورد تعزیراتی شده است و با تعدادی دیگر برخورد لازم انجام خواهد شد. اگر کسی خارج از این چارچوب عمل کند با آن برخورد قانونی می‌شود.

این دیدگاه معاون وزیر بازرگانی در حالی مطرح می‌شود که هنوز برخی اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش یا بازگشت قیمت‌ها به نرخ‌های گذشته تاثیر چندانی نداشته و در تازه‌ترین اقدام نیز برخی شرکت‌های خودروسازی داخلی افزایش چندین درصدی را در قیمت فروش نقدی محصولات خود اعمال کرده‌اند.

کد خبر 136282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز