همشهری آنلاین: برگزاری دوسالانه‌های عکس، نقاشی، سفال و سرامیک و نقاشی از جمله برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی تا پایان سال 90 است که طاهری مشاور مرکز هنرهای تجسمی درباره سرنوشت آن‌ها توضیح داد.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش فارس، غلامعلی طاهری مشاور هنری مرکز هنرهای تجسمی و یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی، از برگزاری هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و گفت: در جلساتی که اوایل سال جاری با هنرمندان مجسمه‌ساز داشتیم شورای سیاست‌گذاری دوسالانه متشکل از منصور آذری، ملک دادیار گروسیان، نادر قشقایی، سهند حسامیان، سارا روحی صفت، داوود ثمری، رحیم سیاهکارزاده و بنده انتخاب شدند.

در این شورا تصمیم گرفته شد که دبیری این دوسالانه به صورت شورایی باشد که این شورا مرکب از منصور آذری به عنوان رئیس شورای دبیران، بهداد لاهوتی و سارا روحی‌صفت است و دبیر اجرایی دوسالانه هم بر عهده بهداد لاهوتی است که احکام آنها صادر شده است.

وی درباره انتشار فراخوان این دوسالانه هم توضیح داد: هفته گذشته فراخوان دوسالانه تهیه شد که قرار است به زودی منتشر شود. این فراخوان در شورای سیاست گذاری به تصویب رسیده و باید به تأیید محمود شالویی به عنوان رئیس این شورا برسد.

طاهری درباره انتخاب فرهنگسرای نیاوران برای نمایش آثار این دوسالانه و محدودیت فضای نمایشگاهی‌ آن توضیح داد: با توجه به برگزاری با کیفیت این دوسالانه و محدودیت فضای نمایشگاهی در فراخوان از شرکت‌کنندگان خواسته شده است که با توجه به محدودیت فضا در ابعاد ساخت آثارشان دقت کنند و به همین منظور انتخاب و گزینش آثار نیز سختگیرانه خواهد بود.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جلساتی با هنرمندان نقاش به منظور برگزاری دوسالانه نقاشی خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته از برخی هنرمندان صاحب نام شامل استادان دانشگاه، مدیران گروه نقاشی دانشکده‌های هنر و رئیس هیئت مدیره انجمن نقاشان دعوت کردیم که برای هم اندیشی و مذاکره درباره برنامه‌ریزی هشتمین دوسالانه نقاشی در موزه هنرهای  معاصر تهران گرد هم آیند که استقبال خوبی شد و تقریباً همه دعوت شدگان حضور یافتند.

وی افزود: در این جلسه درباره مسائل مختلفی از جمله ارتقاء سطح جوایز دوسالانه، راه‌اندازی گروه نقد و بررسی و آسیب شناسی دوسالانه، انتشار کتاب دوسالانه و محل برگزاری دوسالانه در تهران، مشهد و نیشابور بحث شد و هفته آینده نیز جلسه دیگری را در همین زمینه برگزار خواهیم کرد.

سه دبیر پیشنهادی از سوی هنرمندان نقاش به رئیس مرکز هنرهای تجسمی پیشنهاد خواهد شد که از میان آن‌ها یک نفر به عنوان دبیر معرفی خواهد شد.

مشاور هنری مرکز هنرهای تجسمی درباره دیگر دوسالانه‌هایی که در سال جاری برگزار خواهد شد گفت: برای برگزاری دوسالانه سفال و سرامیک فردا جلسه‌ای را خواهیم داشت و همچنین برای دوسالانه نگارگری نیز به زودی جلساتی را برگزار خواهیم کرد که امیدوارم به نتایج خوبی برسد و شاهد برگزاری این دوسالانه‌ها در سال جاری باشیم.

افشین شاهرودی سخنگوی انجمن عکاسان ایران نیز درباره سرنوشت برگزاری دوسالانه عکس گفت: مذاکرات اخیر انجمن با مرکز هنرهای تجسمی برای برگزاری دوسالانه عکس امیدوار کننده است و ما امیدوار هستیم که به زودی تا یک ماه آینده بتوانیم خبر خوش برگزاری دوسالانه را به اطلاع برسانیم.

کد خبر 136544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز