این‌جا «بازار شناور» دربخش اندونزیایی جزیرۀ بورنئو است.

604

بازاری که حجره‌ها یا مغازه‌هایش قایق‌های شناور روی رودخانه‌اند. هر روز صبح فروشنده‌های این بازار -که همه زن هستند- کالاهایشان را در قایق‌هایشان می‌گذارند و روی آب به راه می‌افتند.انواع میوه، سبزیجات، غذا و خوراکی‌های دیگر، لباس و صنایع دستی... هر چه که فکرش را بکنی در این بازار پیدا می‌شود. فروشنده‌ها حتی خیلی‌وقت‌ها اجاق خوراک‌پزی‌شان را هم با خود به قایق می‌برند تا غذای تازه برای مشتری‌هایشان آماده کنند.

604حتماً می‌پرسی پس خریدارها چه‌طوری از این مغازه‌ها خرید می‌کنند؟ در این بازار قایق‌هایی هم هستند که مردم را روی رودخانه از این مغازه به آن مغازه می‌برند. قایق‌رانان این قایق‌ها -که آنها هم بیشتر، زن‌های این منطقه هستند- مثل راننده‌های تاکسی کارشان این است که مردم را به این‌طرف و آن‌طرف ببرند و در برابر کاری که انجام می‌دهند، پول بگیرند. البته گاهی هم مردم روی سکوی کنارۀ رودخانه می‌ایستند واز این قایق‌ها خرید می‌کنند.

برای کسانی که به بورنئو سفر می‌کنند، رفتن به این بازارها هم فال است هم تماشا. هم خرید می‌کنند هم این بازار زیبا و متفاوت را تماشا می‌کنند؛ تجربه‌ای که ممکن است هیچ‌وقت در زندگی‌شان تکرار نشود. البته در بعضی کشورهای دیگر نیز مثل تایلند بازار شناور وجود دارد، اما به هر حال خرید از این بازارها یک تجربۀ منحصربه‌فرد است.

این‌جا پر از رنگ است و پر از شکل‌های متنوع؛ شکل‌هایی که گاه کنار هم تکرار می‌شوند و زیبایی‌شان را چند برابر می‌کنند. اگر زمانی به یکی از این بازارها رفتی، یادت باشد حتماً دوربینت را هم با خود ببری. این بازارها برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند، پر از موضوع‌های جالب و همین‌طور جذابیت‌های بصری‌اند. به عکس‌هایی که
«راریندرا پراکارسا»، عکاس اهل مالزی از این بازار گرفته نگاه کن! او این عکس‌ها را از یک موضوع گرفته، اما در هر کدام زاویه دید متفاوتی انتخاب کرده و با این کار توانسته ترکیب‌بندی‌های متفاوتی به‌وجود بیاورد؛ طوری که به هریک از عکس‌هایش که نگاه می‌کنی، چیز تازه‌ای در آنها پیدا می‌کنی.

کد خبر 136615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز