مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، مراسم فارغ التحصیلی را برای 350 تن از بانوان سودانی که مهارت های ویژه بانوان ایرانی را تعلیم دیده و فارغ التحصیل شدند، برگزار کرد.

sudan

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با مشارکت سازمان جهانی رشد و توسعه انسانی با عنوان 'مادر، معلمی است که ملت‌ها را برای نسل های آینده تربیت می‌کند' برگزار شد، بیش از 350 نفر از بانوان سودانی، پس از طی آموزش های دو ماهه مهارت های ویژه بانوان (کلاس آشپزی و شیرینی پزی به سبک ایرانی) فارغ التحصیل شدند.

در این مراسم حجت الاسلام 'سید حامد ملکوتی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان، به تشریح نقش زنان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران و نقش موثر و فعال آنان در حوزه های مختلف اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آنان پس از پیروزی انقلاب اسلا می ایران پرداخت.

'کمال الدین محمد عبدالله' استاندار کرری سودان نیز طی سخنانی در این مراسم رابطه ایران و سودان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: من به عنوان استاندار کرری در هر برنامه و طرحی که رایزنی فرهنگی در جهت رشد بانوان سودانی داشته باشد، صمیمانه همکاری و مشارکت خواهم کرد.

خانم پروفسور 'احلام علی الحسن' رییس سازمان جهانی رشد و توسعه انسانی در شهر 'امدرمان' هم در سخنرانی خود ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی در برگزاری دوره مهارت های ویژه بانوان سودانی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در رفتار ،کردار، تربیت فرزندان و همسرداری الگو و اسوه بی نظیری برای زنان عالم بشری است.

'صدیقه حجازی' مدیرکل امور بانوان وخانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که مهمان ویژه این مراسم بود،گفت: بانوان مسلمان ایرانی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در ابعاد جهادی، تربیتی، کرداری و دینی الگو گرفته اند و همچنین بعد از انقلاب اسلامی و در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علمی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه ای پیشرفت های شگفت انگیزی داشته اند.

در پایان مراسم، ضمن اهداء جوایز به برخی از شخصیت ها و اعطای مدارک پایان دوره به فارغ التحصیلان، نمایشگاهی شامل آثار خانم های فارغ التحصیل در رشته های خیاطی، گلدوزی، شیرینی پزی و مواد غذایی افتتاح شد.

کد خبر 136774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز