تیم امید ایران فردا جمعه در مسابقه‌ای دوستانه مقابل امیدهای سوریه قرار می‌گیرد. تیم امید که اواخر خرداد در مرحله پلی‌آف مقدماتی المپیک لندن 2 مسابقه سخت مقابل تیم امید عراق خواهد داشت، مدتی است که برنامه آماده‌سازی خود را اجرا می‌کند.

تیم امید

این تیم بعد از لغو سفر به اوکراین در روزهای گذشته یک مسابقه دوستانه با تیم ملی بزرگسالان برگزار کرد و فردا با سوریه بازی می‌کند. از آنجایی که سوریه شبیه به عراق بازی می‌کند، این مسابقه برای مربیان تیم امید اهمیت بسیاری دارد. علیرضا منصوریان، سرمربی تیم امید درباره این مسابقه می‌گوید: «بازیکنان تیم امید احتیاج دارند که بدانند اهمیت دارند و این اهمیت از طرف سکوها به آنها منتقل می‌شود. امیدوارم همانطور که در سال 98 هواداران فوتبال یار دوازدهم تیم ملی بودند، ‌امسال نیز این اتفاق برای تیم امید بیفتد. از مردم می‌خواهیم بازیکنان جوان تیم امید را در بازی تدارکاتی جمعه مقابل سوریه تنها نگذارند» او ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان درگیر بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی بودند، تصمیم گرفتیم نحوه تمرینات‌مان طوری باشد که بازیکنان فشاری احساس نکنند و همگی در یک حد نصاب به آمادگی برسند.»

مسابقه امید ایران و امید سوریه ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ بنابراین‌ بازیکنان تیم امید برای این مسابقه احتیاجی به خروج از کشور ندارند؛ موضوعی که ‌ هنوز برای تیم امید مسئله‌ساز است. سرمربی تیم امید در این رابطه می‌گوید: «به جای اینک مسائل فنی بحث اول تیم امید باشد مشکل خروج از کشور بازیکنان ما بحث و دغدغه اول این تیم شده است. به همین دلیل تمرین صبح را با وجود تاکید کی‌روش بر انجام آن به‌خاطر رسیدگی به این مشکلات تعطیل کرده‌ و به برنامه‌های مختلف مثل واکسن‌زدن بازیکنان برای گرفتن خروجی، مسئله بازیکنان دانش‌آموز و دانشجو اختصاص دادیم. این در حالی است که کادر فنی تیم امید و تیم ملی بزرگسالان با هم هماهنگی لازم را دارند و قرار بود تمرینات صبح برگزار شود اما فعلا این امکان پذیر نیست.»او خبر می‌دهد: «21 بازیکن ما مشکل خروجی داشتند که تعداد آنها با هماهنگی‌هایی که شد به 16‌نفر رسیده است اما بازیکنان محصل، دانشجو و سرباز احتیاج به مجوز خروج‌ قطعی دارند؛ چرا که کشورهای عراق و عربستان مجوز خروج از کشور جداگانه می‌خواهند.»

در عین حال، جانشین اداره منابع انسانی ستاد نیروهای مسلح به فدراسیون فوتبال هشدار می‌دهد که به فکر 16 بازیکن تیم امید که مشکل خروجی دارند، باشد. سردار موسی کمالی به فارس می‌گوید: «21 نفر مشکل خروج از کشور دارند. از این تعداد 5 نفر سرباز هستند و مجوز خروج از کشور آنها صادر شده است. حدود 10 نفر بنا بر بررسی‌هایانجام شده مشکلاتی دارند که قابل حل است به شرط آنکه مدارک مورد نیاز را ارائه کنند اما حدود 6 نفر مشکلات بیشتری دارند و فدراسیون فوتبال باید هر چه سریع‌تر مدارک این بازیکنان را برای حل مشکل ارائه کند؛ بنابراین16 نفر مشکل ‌ دارند.»

او ادامه می‌دهد: «تیم فوتبال امید مدتی قبل قرار بود به اوکراین برود که به‌دلیل مشکلات، برخی از افراد این تیم نتوانستند‌ مجوز خروج‌ بگیرند و اکنون همین تیم بازی با امید عراق در اربیل را پیش‌رو دارد و پیش‌بینی می‌شود که بار دیگر تعدادی از اعضای این تیم دچار مشکل شوند.» سردار کمالی تاکید می‌کند: «تکلیف نظام وظیفه تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال امید‌ روشن نیست و ما قبلا این موضوع را در جلساتی که با مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال داشتیم اعلام کردیم و تاکید شد جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهند. آنها اقداماتی انجام دادند اما کماکان مشکلات برطرف نشده است. متأسفانه بعضی از افراد صبر می‌کنند و به جای تهیه مدارک، منتظر می‌شوند تا بحث خروجی مطرح ‌شود و به‌دنبال مسئولان می‌افتند و می‌خواهند از طریق لابی و رابطه مشکل را حل کنند.»
با این حساب، به‌نظر می‌رسد مشکلات خروجی بازیکنان تیم امید از این پس برعهده فدراسیون فوتبال خواهد بود. آیا آنها تا مسابقه با تیم امید عراق این مشکلات را برطرف خواهند کرد‌؟

کد خبر 137170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز