یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با بیان اینکه آخرین تحولات بازارهای جهانی نفت در اجلاس مشترک اوپک و اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد، گفت: بررسی سیاست‌های درازمدت انرژی در نشست مشترک اوپک با اتحادیه اروپا نیز مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

eu opec iran

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی خطیبی درباره نشست مشترک با اتحادیه اروپا در 6 تیر گفت: این نشست هر سال برگزار می شود و با توجه به این که ایران امسال رئیس اوپک است، ریاست هیئت اوپک را محمد علی آبادی، سرپرست وزارت نفت به عهده دارد.

وی اظهار داشت: این نشست‌های سالانه به نوبت در مقر اتحادیه اروپا و اوپک برگزار می‌شود و با توجه به اینکه سال گذشته اتحادیه اروپا میزبان بود، امسال این اجلاس به میزبانی اوپک برگزار خواهد شد.

نماینده ایران در اوپک ادامه داد: ایران به عنوان رئیس و عراق به عنوان نایب رئیس به همراه دبیرکل اوپک و اعضای دبیرخانه از سوی این سازمان با اروپایی ها مذاکره خواهند کرد و از این اتحادیه نیز مجارستان که ریاست کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا را به عهده دارد، به همراه نماینده لهستان و کمیسر انرژی اتحادیه اروپا در این اجلاس یک روزه شرکت خواهند داشت.

خطیبی افزود: در مجموع 6 سخنرانی و چهار گزارش در این اجلاس ارائه خواهد شد و هر دو طرف با بیان دیدگاه های خود درباره سیاست های بلندمدت انرژی به مذاکره و رایزنی خواهند پرداخت.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: در سال گذشته و امسال نشست های کارشناسی دوطرف نیز برگزار شده که برخی از آنها که به نتیجه رسیده است در این اجلاس اعلام و نتایج آن بررسی می شود.

وی با بیان این که دیدگاه‌های مشترک اوپک و اتحادیه اروپا در پایان اجلاس در قالب یک بیانیه منتشر خواهد شد، گفت: روسای هیئت‌ها پس از اتمام اجلاس در نشستی خبری با خبرنگاران شرکت می‌کنند.

کد خبر 138060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز