گروه اقتصادی: پس از 3 ماه انتظار به‌دلیل تاخیر دولت در ارسال لایحه بودجه سال 90 به مجلس، سرانجام روز گذشته جزئیات افزایش حقوق و مزایای کارمندان دولت در سطوح مختلف مشخص شد.

به گزارش همشهری، افزایش 10درصدی سقف حقوق در سال‌جاری، در شرایطی تعیین شده است که نرخ تورم از مرز 14درصد عبور کرده است و پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی نرخ تورم ادامه داشته باشد. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: در جلسه هیأت دولت افزایش قطعی 10 درصد حقوق کارمندان دولت در سال 90 تصویب و برای اجرا به دستگاه اجرایی ابلاغ شد.
به گزارش فارس، لطف‌الله فروزنده دهکردی گفت: این مصوبه برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.وی افزود: این مصوبه از ابتدای سال 1390 قابل اجراست و بنابراین مابه‌التفاوت حقوق 2ماه فروردین و اردیبهشت کارمندان با این نرخ قابل پرداخت است.

خبر دیگر اینکه دستورالعمل و ضوابط اجرایی افزایش 10درصدی حقوق کارمندان دولت از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس این مصوبه تازه ابلاغ شده، عیدی پایان سال غیرمشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در سال‌1390 به میزان عیدی پایان سال مشمولین قانون تعیین شده است. همچنین پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم حداکثر تا میزان سقف عملکرد سال‌1388 و در سقف اعتبار مصوب دستگاه به شرح زیر مجاز خواهد بود.
بر این اساس، پرداخت فوق‌العاده اضافه کار ساعتی به کارمندان دستگاه‌های اجرایی تا میزان تعیین شده حداکثر 20درصد تعیین شده است.

همچنین فوق العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این مصوبه که به‌عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می‌شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر در مورد مشمول به ماخذ یک بیستم و نسبت به مازاد آن به ماخذ یک صدم حداکثر تا میزان تعیین شده قانون خواهد بود.
جدول زیر جزئیات افزایش حقوق، مزایا و کمک هزینه‌های پرداختی به کارمندان دولت را نشان می‌دهد.

جدول

کد خبر 138186

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز