بهره‌برداری از سدهای گلابر و کینه‌ورس در استان زنجان با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

سد

سد گلابر با اهداف تامین آب کشاورزی، صنایع و خدمات، افزایش تولید محصولات کشاورزی، صنایع جانبی و ایجاد اشتغال احداث شده‌است.

با بهره‌برداری از این سد، 8 هزار هکتار اراضی دیم شهرستان ایجرود به آبی تبدیل می‌شود. این سد از نوع خاکی با هسته رسی و با حجم مخزن 116‌میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی 82 متر است. همزمان با آغاز بهره‌برداری از سدهای گلابر و کینه ورس، آبگیری سد تالوار زنجان نیز به دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

حجم مخزن سد تالوار 500 میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی سد 231 میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از پی 88 متر است. محمود احمدی‌نژاد در این مراسم با اشاره به پرتاب ماهواره رصد به فضا از سوی کشورمان افزود: ماهواره‌ای که اخیرا به فضا پرتاب شد در زمینه زمین‌شناسی، هواشناسی و عمران و نقشه برداری از کاربردهای بالایی برای کشورمان برخوردار است. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ماهواره بزرگی به فضا پرتاب خواهیم کرد که در ارتفاع 35‌هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت و می‌تواند همه نیازهای کشورمان را تامین کند. وی با اشاره به مخالفت‌ها با اجرای قانون یارانه‌ها افزود: در جریان اجرای هدفمند‌کردن یارانه‌ها یک عده دشمنان ما بودند که هم انتظار داشتند و هم تنظیم می‌کردند که ملت ایران در اجرای این طرح زمین بخورد و یک عده هم در داخل با هر نیت و فهمی مخالفت کرده و انتظار داشتند زمین بخوریم. بعضی‌ها نمی‌خواستند هدفمندکردن یارانه‌ها اجرا شود و الان هم از اینکه اجرا شده خوشحال نیستند.

کد خبر 138196

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز