گروه حوادث: مهم‌ترین تبهکار فراری آمریکا که سال‌ها اسم او در صدر لیست سیاه پلیس اف‌بی‌آی بود، بعد از 16 سال فرار به دام افتاد.

جیمز وایتی بولگر

جیمز وایتی بولگر که بعد از بن‌لادن، دومین مرد خطرناک دنیا لقب گرفته بود، به اتهام عضویت و رهبری یک گروه تبهکار تحت تعقیب پلیس بود و اف بی‌آی برای دستگیری او ماموران خود را بسیج و به کشورهایی که احتمال می‌رفت این تبهکار فراری در آنجا پنهان شده باشد، اعزام کرده بود. جیمز بالجر به قتل 21 نفر و سرکردگی یک گروه تبهکار ایرلندی، آمریکایی به نام وینترهیل متهم است که در شهر بوستون به اقداماتی چون فروش مواد‌مخدر، باج‌گیری وکلاهبرداری دست می‌زد.

چند سال قبل این تبهکار معروف در ایتالیا و انگلیس ردیابی شد اما ماموران اف‌بی‌آی هر بار که برای دستگیری او راهی این کشورها شدند، وی پیش از رسیدن پلیس مخفیگاهش را ترک کرده و ناپدید شده بود. جیمز بولگر زمانی خبرچین اف‌بی‌آی بود و باعث دستگیری رهبران چندین شبکه و گروه تبهکاری در این کشور شد تا اینکه در سال 1995 بعد از انجام چندین جنایت و ارتکاب جرایم مخوف تحت تعقیب قرار گرفت و ناگهان ناپدید شد. ماموران اف‌بی‌آی این مرد و نامزدش به نام کاترین جریگ را چند روز پیش در یک آپارتمان در سانتامونیکای ایالت کالیفرنیا به دام انداختند.

به‌دنبال دستگیری جیمز، کارمن اورتیز، دادستان آمریکایی گفت: امروز روزی است که جیمزبولگر برای همه جرائمی که در طول سال‌ها مرتکب شده، از جمله پول‌شویی، اقدامات مجرمانه و سازمان یافته و قتل، سرانجام با عدالت روبه‌رو و درصورت مجرم شناخته شدن در دادگاه، به حبس ابد محکوم می‌شود. مرد تبهکار قرار است هفته جاری برای توضیح درباره اتهام‌های خود که در دهه‌های 70 و 80 مرتکب آنها شده بود، در دادگاه حاضر شود.

کد خبر 138481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز