همشهری آنلاین: بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس، چنانچه دارندگان انواع اسلحه و مهمات غیرمجاز داوطلبانه و ظرف مدت شش ماه، اسلحه و مهمات غیرمجاز را تحویل دهند، از مجازات مقرر معاف می‌شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی فصل چهارم لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر‌مجاز به بررسی ماده‌ 17 این لایحه و تبصره‌های ذیل آن پرداختند.

بر اساس ماده 17 این لایحه، چنانچه دارندگان غیرمجاز انواع اسلحه،‌ مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل، داوطلبانه ظرف 6 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون،‌ موارد مذکور را به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند،‌ از مجازات مقرر معاف می‌شوند و در صورتی که با سلاح مذبور مرتکب جرمی شده باشند، فقط به مجازات مقرر در قوانین مربوط به همان جرم محکوم می‌شوند.

در تبصره یک این ماده آمده است که چنانچه سلاح تحویلی از نوع شکاری باشد و در مهلت مقرر در این ماده تحویل شود، مراجع ذیربط مکلفند که سلاح مذکور را ظرف سه ماه از تاریخ تحویل به تحویل دهنده آن،‌ در صورت عدم سابقه محکومیت مؤثر کیفری و احراز شرایط، با صدور جواز حمل و نگهداری مسترد کند.

بر اساس تبصره دو ذیل ماده 17 ، تحویل داوطلبانه بعد از مدت مذکور در جرائم تعزیری درجه یک تا شش مورد دو درجه تخفیف و در جرائم تعزیری درجه 7 موجب یک درجه تخفیف می‌شود.

مجلس، پس از بحث و بررسی پیرامون این ماده و تبصره‌های ذیل آن ، نهایتا ماده 17 لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح ومهمات غیرمجاز را با 136 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

کد خبر 138679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز