سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب نقل‌قول‌های نلسون ماندلا چاپ شد.

mandela

 

این کتاب که طرحش به گفته برخی بیشتر شبیه کتاب دعا و انجیل است "نلسون ماندلا به نقل از خودش" نام دارد و حاوی 200 نقل قول و گفته‌های اوست.

اولین نسخه این کتاب را رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی و نماد ضد آپارتاید در سفر میشله اوباما به این کشور به او هدیه کرد.

ناشر این کتاب گفته است هدفشان نشان دادن انسانیت و شخصیت انسانی ماندلا، برنده صلح نوبل است.

آنها برای چاپ این کتاب سراغ تمام سخنرانی‌ها، دفتر یادداشت، حرف‌های ضبط شده و دیگر مواردی رفتند که برخی از آنها هنوز منتشر نشده اند.

هاتانگ و ونتور ناشران این کتاب در مقدمه آن نوشته‌اند: ما همه می‌ـوانیم با نقل قول صحیح و دقیق به نلسون ماندلا احترام بگذاریم."

زمانی دولت آپارتاید صحبت‌کردن از  ماندلا را ممنوع کرده بود و حالا بنا به گفته ناشران کتاب او از جمله افرادی است که بیش از همه درباره‌اش صحبت  و از او نقل قول می‌شود.اما گاهی این نقل‌قول ها درست نیستند.

کتاب ماندلا از زبان خودش قطع جیبی دارد و به راحتی در جیب ژاکت جا می‌شود و 317 موضوع در فهرست کتاب وجود دارد.بعضی از بخش ها مانند سرفصل "زندان" به 26 عنوان تقسیم شده است.

نقل‌قول‌ها بر اساس توالی زمانی در کتاب آورده شده‌اند تا خواننده بتواند به راحتی با تغییر و تحول فکری ماندلا آشنا شود و آن را لمس کند.

 

کد خبر 138920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز