سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک روز بعد از برگزاری نخستین نشست مخالفان دولت در سوریه که با اطلاع حکومت در دمشق برگزار شد، دولت بشاراسد از مخالفان خواست درباره چگونگی انجام گفتمان ملی با دولت مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، دولت درخواست کرده که این نشست 10جولای (19 تیر) برگزار شود. قرار است محور نخستین جلسه از این گفت‌وگوها تغییرات در قانون اساسی باشد. مقامات دولتی سوریه اعلام کردند که شرکت در این نشست برای تمامی گروه‌های سوریه آزاد است. نشست روز دوشنبه گروهی از نویسندگان و دانشگاهیان مخالف دولت در دمشق با انتشار بیانیه‌ای و با تاکید بر اعتراض آرام و بدون خشونت و ضرورت‌گذار به دمکراسی و اصلاحات پایان یافت.

در همین حال خبرگزاری دولتی سوریه دیروز گزارش داد، بشار اسد عصر دوشنبه با دنیس کاسنیچ نماینده کنگره آمریکا و هیات همراه دیدار کرد. اسد همچنین با بروکس نیومارک نماینده مجلس انگلیس از حزب محافظه کار دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. رئیس‌جمهور سوریه در این دیدارها با اشاره به رویدادهای سوریه و طرح‌های این کشور برای اصلاحات، براهمیت تفاوت‌قائل‌شدن میان خواسته‌های مردم و باندهای مسلح که از این خواسته‌ها برای ایجاد هرج‌و‌مرج و بی‌ثباتی در کشور سوءاستفاده می‌کنند، تاکید کرد. 2 نماینده غربی نیز امنیت و ثبات سوریه را به‌عنوان عامل ثبات منطقه مورد تاکید قرار دادند. در همین حال خبرگزاری رویترز دیروز گزارش داد، گروهی از مخالفان تبعیدی دولت سوریه امروز در سفر به روسیه با مقامات این کشور درباره وضعیت کنونی سوریه گفت‌وگو می‌کنند.

کد خبر 139014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز