دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین یوسف زمانی، آهنگساز نامی کشورمان هشدار داد؛ مراقب باشیم که نقد موسیقی به تخریب افراد و گروه‌ها منجر نشود.

حسین یوسف زمانی که اثر بوی باران وی با صدای استاد شجریان به بازار موسیقی عرضه شده بود ضمن تقدیر از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کنسرتها و آلبوم‌های موسیقی  روز شنبه (30 دی) در سومین نشست نقد نغمه حضور یافته و ضمن تمجید از کار پیمان سلطانی و گروه همراهش دربرپایی ارکستر ملل گفت: اینکه عملکرد ارکستر را مورد نقد و بررسی قرار می دهید، خیلی خوب است. منتهی توجه داشته باشید که هیچ کاری در ابتدای خود بدون مشکل نیست.

وی ضمن جوان خواندن ارکستر ملل گفت: نباید توقع  زیادی از آن داشت. من هیچ تردیدی ندارم کاری را که آقای سلطانی و همکارانشان آغاز کرده اند، در آینده به بار می‌نشیند و این تنها در سایه توجه جامعه امکان پذیر است. این ارکستر پشتیبانی مالی می خواهد و شایسته است نهادهای دولتی و غیر دولتی از آن حمایت کنند.

یوسف زمانی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این ارکستر، حضور پر تعداد جوان های فرهیخته و تحصیلکرده موسیقی است که این امر به مرور زمان می تواند ذهنیت منفی بخشی از جامعه نسبت به موسیقی را بزداید.

 وی کارگروهی درایران را طاقت سوز دانست و گفت : در کشور ما ارکستری با این شکل و شمایل، نظیر ندارد و وجود آن خیلی مغتنم است و تنها آنهایی که با فعالیتهای موسیقی درایران سر و کار دارند می دانند که شکل دادن و به صحنه بردن چنین اجرا و ارکستری ، آن هم بدون حمایت دولتی تا چه اندازه دشوار است و چه مرارت و رنجی رامی طلبد ، پس  مواظب باشیم در نقد عملکرد آن سر از  تخریب در نیاوریم که این به ضرر فرهنگ مملکت است.

پیمان سلطانی نیز ضمن قدردانی از سخنان یوسف زمانی گفت که یکی از دلایل توجه به این ارکستر همین برنامه است و نشان می‌دهد که اجرای ما با واکنش جامعه موسیقی روبرو شده و ذهن‌ها را نسبت به این ارکستر حساس کرده است.

کد خبر 13940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز