گروه شهری: مدیر ارشد اجرایی مرکز حمل‌ونقل و توسعه استراتژی (ITDP) که به‌منظور دیدار از امکانات حمل‌ونقلی پایتخت کشورمان در تهران به سر می‌برد، اعلام کرد:

خیابان

کارهای بسیار جالبی در زمینه حمل‌ونقل عمومی در تهران انجام شده و من از دیدن این کارها واقعا شوکه شدم.دکتر والتر هوک افزود: یکی از این کارها اقدام به احداث و توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو بوده که باعث افزایش پایداری سیستم حمل‌ونقل و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی شده است. وی از اتوبوس‌های تندرو به‌عنوان سیستمی استاندارد، پیشرفته و پایدار که در عین حال هزینه ساخت و استفاده از آن ارزان است، نام برد و اظهار کرد:

با توجه به ازدیاد جمعیت شهرها، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل شهری و کاهش اتلاف وقت شهروندان، میزان احداث و توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو در شهرهای مختلف جهان روز به روز در حال افزایش است. دکتر هوک زمان دو دقیقه سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌های تندرو در خطوط تهران را در جهت رفاه حال مسافران بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: این در حالی است که سرفاصله حرکت اتوبوس‌های تندرو در تهران بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است و به‌عنوان نمونه این رقم در جاکارتا پایتخت اندونزی 7 دقیقه است.

دکتر هوک ترکیب سیستم مترو با خطوط اتوبوسرانی تندرو و ایجاد سیستم تلفیقی را باعث افزایش بازدهی سیستم حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: درصورتی‌که این شبکه با استفاده از ناوگان تاکسیرانی تکمیل شود، کارآمدی سیستم حمل‌ونقل شهری به بالاترین میزان ممکن افزایش پیدا خواهد کرد. مدیر مرکز بین‌المللی ITDP با مقایسه قیمت بلیت اتوبوس در تهران با سایر شهرهای جهان و تأکید بر اینکه کرایه حمل‌ونقل عمومی در تهران بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت اتوبوس از جمله اتوبوس‌های تندرو در تهران، نه تنها ازشهرهای پیشرفته جهان بلکه از شهرهای جهان سوم نیز بسیار پایین‌تر است.

کد خبر 139468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز