گروه شهری: گزارش خبرگزاری‌ها از هوای 2 استان جنوبی و شرقی کشور نشان می‌دهد که دمای هوا در خوزستان به شکل بی‌سابقه‌ای گرم شده و سیستان و بلوچستان نیز به‌دلیل وجود ریزگردها بحرانی است.

 به گزارش خبرگزاری‌ها، شهرهای مختلف استان خوزستان در 2 روز گذشته با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه شدند. تا جایی که دمای هوا در برخی شهرهای استان خوزستان دیروز از مرز 52 درجه نیز گذشت. گرمای شدید هوا براساس آنچه سرپرست هواشناسی استان خوزستان گفته است تا پایان هفته همچنان ادامه دارد. مدیر دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در پی افزایش شدت گرما در استان خوزستان به انتقال عوامل میکروبی با افزایش گرمای هوا اشاره کرد که با رعایت نکردن بهداشت فردی و همچنین مصرف غذاهای آلوده تشدید می‌شود. سیدمحمدتقی منصوری به شهروندان خوزستانی هشدار داده است که درصورت مواجهه با علائم مسمومیت‌ها به‌عنوان عوارض افزایش دما بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در شرق کشور و در استان سیستان و بلوچستان نیز سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست آن استان اعلام کرد که ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا غلظت ذرات معلق در هوای نواحی شمالی سیستان و بلوچستان را 10 برابر بیشتر از حد استاندارد و بحرانی گزارش کرده‌اند. استمرار وزش باد شدید و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان طی چند روز گذشته بر میزان غلظت گرد و غبار در استان افزوده و به گفته سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان استمرار پدیده خشکسالی و شرایط بحرانی دریاچه هامون در شمال سیستان و بلوچستان منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها و بحرانی شدن وضعیت هوای مناطق شمالی و مرکزی استان سیستان و بلوچستان شده است.

کد خبر 140014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز