دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: کارت شهروندی جایگزین کیف پول می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اعلام خبر آماده‌سازی نسل دوم کارت بلیت‌های الکترونیک گفت: در آینده نزدیک کارت‌های الکترونیکی جدید تحت عنوان کارت شهروندی جایگزین کیف پول می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت‌الله بهروز افزود: کارت‌های شهروندی که برای استفاده شهروندان از امکانات مختلف خدماتی، تفریحی، رفاهی و ورزشی و نیز خرید و استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاربرد دارند، از جمله ساز و کارهای نیل به ایده شهر الکترونیک هستند که بارها مورد تأکید شهردار تهران قرار گرفته است.

وی از جمله مزایای استفاده از کارت شهروندی را عدم‌نیاز به همراه داشتن پول نقد دانست و اظهار کرد: برای تحقق کارت شهروندی به‌عنوان کیف پول نیاز به استانداردسازی است که این اقدام با هماهنگی بانک مرکزی در آینده نزدیک انجام خواهد شد. بهروز درباره موارد استفاده از کارت شهروندی توضیح داد: شهروندان با در دست داشتن این کارت در‌واقع امکانات شهر را در جیب خود دارند و به‌راحتی می‌توانند از خدمات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی گرفته تا مجموعه فروشگاه‌های شهروند و مجموعه‌های سینمایی را مورد استفاده قرار دهند.

وی از انجام مراحل پایانی فاز نخست تبدیل کارت بلیت‌های الکترونیک به کارت شهروندی خبر داد و اضافه کرد: محققان در حال تهیه قطعه‌ای الکترونیکی در این کارت‌ها هستند تا به وسیله این قطعه موسوم به «چیپ»، کیف پول الکترونیکی برای این کارت‌ها ایجاد شده و امکان استفاده از آنها در تمام کارتخوان‌های شهر تهران نیز محقق شود. بهروز پیش‌بینی کرد تا پایان سال 90 به دست‌آوردهای جدیدی در زمینه تولید این کارت‌ها دست یافته و در سال 91 استفاده از کارت‌های مذکور امکان‌پذیر شود. مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کارت‌های الکترونیکی این قابلیت را دارند تا به نام و تصویر صاحب کارت افراد مجهز شوند یا صرفاً با ID خاصی که مخصوص صاحب کارت در نظر گرفته می‌شود، امکان استفاده داشته باشند.

کد خبر 140114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز