گروه حوادث: وسوسه میلیونرشدن باعث شد منشی شرکت یکی از بزرگترین خیران مدرسه ساز، 3 مرد را که یکی از آنها خواستگار ناکام او بوده، برای اجرای نقشه شومش اجیر کند.

ساعت 2 بامداد نوزدهم آذرماه، هنگامی که کارآگاهان جنایی اداره دهم آگاهی پایتخت  با گزارش ماجرای جنایتی مرگبار در یک شرکت آسانسورسازی درخیابان ایرانشهر، به آنجا رفتند، با جسد مرد سالخورده‌ای روبرو شدند که پس از ‌آنکه دست و پاهایش با نوار چسب به صندلی محل کارش بسته شده بود خفه شده و به قتل رسیده بود.

وقتی بررسی های اولیه نشان داد عاملان قتل غلامرضا مردانی ‌آذر که از خیران بزرگ مدرسه ساز در ایران است، افراد آشنایی بود‌ه‌اند که بدون استفاده از زور قدم به قتلگاه گذاشته و سپس با انگیزه صحنه‌سازی کت و کفشهای مقتول را به همراه دفتر گردش مالی شرکت به سرقت برده و متواری شده‌اند، منشی شرکت به عنوان آخرین فردی که مقتول  را زنده دیده بود تحت بازجویی قرار گرفت.

منشی 32ساله شرکت به نام لیلا در بازجویی‌ها مدعی شد، ساعت 17 روز جنایت هنگامی که وی به همراه تحصیلدار شرکت را ترک کرده است، مرحوم مردانی آذر در انتظار نمایندگان یک شرکت نان  بوده و تا فردای روز جنایت نمی‌دانست که قتلی رخ داده است.

در حالی که بررسی‌ها درباره اظهارات منشی ادامه داشت، کارآگاهان اداره دهم آگاهی پایتخت با توجه به گردش مالی زیاد مقتول، برای جلوگیری از سوءاستفاده، حسابهای مالی او را مسدود کرده و آنها را  تحت بررسی قرار دادند وقتی بررسی‌های پلیسی نشان داد چند روز قبل از جنایت 2 فقره چک مقتول به ارزش 21 میلیون تومان توسط منشی شرکت از بانک وصول شده است، لیلا به عنوان مظنون تحت کنترلهای نامحسوس قرار گرفت.

در حالی که رسیدگی به پرونده قتل به نتیجه خاصی نرسیده بود، زن منشی در مراحل بعدی، اسنادی را به خانواده مقتول ارائه داد که براساس آن، طلب‌های قابل توجه مالی از مقتول داشته است. با ارائه اسناد به پلیس و بررسی آنها، شک کارآگاهان  افزایش یافت.

افشای راز یک جنایت

دوم دی ماه  مسئولان بانکی در تماس با پلیس اعلام کردند منشی شرکت 100 میلیون تومان اوراق مشارکت متعلق به شرکت مدرسه‌ساز نیکوکار را برای وصول به بانک آورده است، به این ترتیب با دستورقضایی بازپرس ولی‌الله حسینی، لیلا به عنوان اولین مظنون ارتکاب این جنایت بازداشت شد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند 18 آذرماه نیز تحصیلدار شرکت17 میلیون تومان سود اوراق مشارکت را به صورت تراول چک از شرکت خارج کرده است، هنگامی که مقداری از این چک‌ها در خانه زن منشی پیدا شد، دیگر چاره ای جز بیان حقیقت برای لیلا که طراح نقشه این جنایت سیاه بود باقی نماند و منشی جنایتکار لب به اعترافی تلخ گشود.

اجیر کردن 3 مرد برای یک جنایت

روز دوشنبه دوم بهمن سردار رادان فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر دستگیری 4 عامل این جنایت گفت : لیلا که 14 سال منشی شرکت بوده است، در بازجویی‌ها گردش مالی بسیار بالای شرکت را  انگیزه قتل  مرحوم مردانی آذر عنوان کرده و مدعی شده است بعد از طراحی نقشه جنایت، 3 مرد به نامهای مجید، ناصر و حسین را  با وعده پرداخت 20 میلیون تومان  اجیر کرده است.

این زن در توضیح ماجرا گفت: طبق نقشه ای که طراحی کرده بودم، همدستانم روز حادثه با شرکت تماس گرفته و با مقتول برای خرید آسانسور قرار گذاشتند، پس از رفتن کارمندان شرکت به بهانه مشورت در مورد مشکلات زندگی‌ام وارد اتاق مرحوم مردانی آذر شده و با او صحبت کردم و در این زمان بود که همدستانم طبق نقشه وارد شرکت شدند. مجید و حسین دست و پای مقتول را گرفتند و آن را با چسب بستند و ناصر هم او را خفه کرد.

بر پایه این گزارش ناصر که در حال حاضر عامل اصلی ارتکاب قتل به حساب می‌آید، خواستگار سابق لیلا بوده و مجید نیز برادر‌زاده اوست،سومین متهم جنایت نیز از دوستان ناصر است که با وعده گرفتن دستمزد در این نقشه شرکت کرده است.

با اعترافات لیلا کارآگاهان اداره دهم آگاهی پایتخت، در عملیات غافلگیرانه‌ای که از اولین ساعات بامداد دوشنبه شروع شده و تا ساعت 7 صبح ادامه داشت، در 3 عملیات جداگانه مخفیگاههای متهمان را در شرق تهران تحت محاصره قرارداده و عاملان این جنایت را بعد از 45 روز از زمان وقوع جنایت  بازداشت کردند.

با دستگیری این 4 متهم، 300میلیون تومانی که جنایتکاران برای سرقت آن مرتکب جنایت شده بودند قبل از آ‌نکه فرصت تقسیم آن را پیدا کنند توسط کارآگاهان پلیس جنایی کشف شد.

تحقیقات برای فاش شدن تمام ابعاد این جنایت تلخ توسط کارآگاهان اداره 10آگاهی پایتخت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 14012

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز