گروه حوادث: دزد حرفه‌ای بعد از سرقت از مغازه موبایل‌فروشی، با سوراخ‌کردن دیوار وارد مغازه‌های مجاور شد و این کار را آنقدر ادامه داد تا اینکه توانست به 4 مغازه در یک شب دستبرد بزند.

سرهنگ حسین زاده

بامداد 31 خرداد امسال، خودروی پیکانی در یکی از خیابان‌های اصفهان توقف کرد، در این خودرو 2 دزد حرفه‌ای نقشه منحصر به فردی برای یک سرقت سریالی داشتند. یکی از سرنشینان خودرو، داخل ماشین نشست تا مراقب اوضاع باشد و دیگری بعد از پیاده‌شدن، با وسایلی که همراه داشت به طرف مغازه موبایل‌فروشی که در آن نزدیکی بود، به راه افتاد. او از قبل این مغازه را شناسایی کرده بود و می‌دانست که برای ورود به داخل آن فقط کافی است قفل در را تخریب کند. بنابراین کارش را شروع کرد و در سکوت خیابان، قفل در را شکست و قدم به داخل مغازه گذاشت. جوان قوی‌هیکل بعد از سرقت همه گوشی‌ها و لوازم باارزشی که آنجا بود، مرحله دوم نقشه‌اش را به اجرا درآورد.

او با وسایلی که همراه داشت، دیوار مغازه را سوراخ کرد تا راهی به مغازه بغلی باز کند. بعد از چند دقیقه، نقشه‌اش عملی شد و بعد از ورود به دومین مغازه که فروشگاه لوازم‌التحریر بود، شروع کرد به جمع‌آوری اموال با ارزش موجود در آنجا. درحالی‌که همدست مرد جوان کنار خیابان اوضاع را زیرنظر داشت، سارق قوی‌هیکل در داخل مغازه‌ها مشغول کندن بود و بعد از فروشگاه لوازم‌التحریر، نوبت مغازه مانتوفروشی رسید. مرد جوان با سوراخ‌کردن دیوار قدم به این مغازه گذاشت و در آنجا با گاوصندوقی روبه‌رو شد که در گوشه‌ای از مغازه به چشم می‌خورد. او از قبل مغازه مانتوفروشی را هم شناسایی کرده بود و از وجود گاوصندوق خبر داشت. برای همین با لوازم مخصوصی که همراهش بود توانست در گاوصندوق را باز کند. این مرد بعد از سرقت همه محتویات داخل گاوصندوق، به کارش ادامه داد و با سوراخ کردن دیوار، به مغازه مجاور که آن هم یک مانتوفروشی بود وارد شد و به آنجا هم دستبرد زد. دزد قوی‌هیکل بعد از سرقت از چهارمین مغازه، از طریق سوراخ‌هایی که در دیوار ایجاد کرده بود، خودش را به نخستین مغازه رساند و بعد از خروج از در، سوار ماشین شد و همراه همدستش، پا به فرار گذاشتند.

گزارش یک سرقت

صبح روز بعد، کافی بود نخستین مالباخته در مغازه‌اش را باز کند تا ظرف چند دقیقه همه اهالی و کسبه محل از ماجرای سرقت عجیب باخبر شوند. خیلی زود خبر به ماموران پلیس هم رسید و تیمی از کارآگاهان آگاهی، مامور رسیدگی به پرونده شدند. آنها بعد از حضور در محل سرقت، متوجه شدند که با یک دزد حرفه‌ای روبه‌رو هستند؛ فردی که بی‌شک قدرت بدنی بالایی داشته و توانسته به راحتی دیوار مغازه‌ها را سوراخ و گاوصندوق را با چند ضربه تخریب کند. از همان لحظه، جست‌وجو برای یافتن ردی از دزد حرفه‌ای شروع شد.

مجرم سابقه‌دار

با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان همه توان خود را به کار بستند تا هر چه زودتر راز این سرقت عجیب را فاش کنند. آنها در بررسی محل‌های سرقت، پرس و جو از ساکنان محل، ردیابی اموال مسروقه و بررسی پرونده‌های مجرمان سابقه‌دار در جست‌وجوی سارق تنومندی بودند که سرقت عجیب را رقم زده بود و سرانجام ظرف 20 روز موفق شدند سرنخ‌هایی از این مرد که محمد نام دارد، به دست آورند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد مجرم سابقه‌داری است که پیش از این هم 5 بار به اتهام سرقت و حمل و نگهداری مواد‌مخدر دستگیر شده بود.

با شناسایی دزد حرفه‌ای، جست‌وجو برای به دام انداختن او ادامه یافت و ماموران تمامی پاتوق‌های وی را زیرنظر گرفتند. سرانجام ساعت 3بعدازظهر سه‌شنبه21 تیرماه، تحقیقات آنها نتیجه داد و مرد سارق درحالی‌که سوار بر یک خودروی پیکان بود، در خیابان نبوی‌منش اصفهان شناسایی شد. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در توضیح جزئیات دستگیری متهم به همشهری گفت: ماموران بعد از مشاهده سارق تحت تعقیب، دو طرف خیابان را محاصره کردند و برای دستگیری او وارد عمل شدند. این مرد قوی‌هیکل با دیدن پلیس، قصد فرار داشت و به همین دلیل به طرف ماموران حمله کرد اما در جریان نبرد تن‌به تن، حریف پلیس نشد و به دام افتاد.

وی ادامه داد: با دستگیری محمد و اعتراف او به سرقت از 4 مغازه، همدست وی و خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.سرهنگ حسین‌زاده تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که محمد اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه داشته و هم‌اکنون تحقیقات از او برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

کد خبر 140327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز