تابستان سال 1383 بود که حمید استیلی بعد از کنار گذاشتن فوتبال تصمیم گرفت مربیگری کند. او که آن زمان نزد هواداران پرسپولیس چهره محبوبی به حساب می‌آمد، مربیگری را در همین تیم آغاز کرد و به‌عنوان دستیار راینر سوبل سرمربی آلمانی پرسپولیس انتخاب شد.

استیلی

استیلی در سال‌های بعد کار کردن با مربیانی چون علی پروین، آری هان، مصطفی دنیزلی و افشین قطبی را هم تجربه کرد و هدف بزرگ او رسیدن به سرمربیگری پرسپولیس بود. استیلی بارها تا آستانه رسیدن به نیمکت پرسپولیس پیش رفت که به هدفش نرسید ولی او حالا با پشت سر گذاشتن 7 سال در دوران مربیگری هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته و امشب در نخستین بازی رسمی‌اش مقابل ملوان روی نیمکت سرخ‌پوشان خواهد نشست. آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ به زمان حضور قطبی برمی‌گردد که استیلی دستیار او بود ولی این مربی حالا می‌خواهد خودش افتخار قهرمانی با این تیم را به‌عنوان سرمربی به دست آورد.

باید ببریم

استیلی در آستانه این بازی می‌گوید: «پرسپولیس سال گذشته در لیگ و فینال جام حذفی 4 بار با ملوان بازی کرد که ملوان نشان داد تیمی سختکوش و قدرتمند است. ما در بازی اول با تیمی روبه‌رو هستیم که کادر فنی خوبی دارد ولی امیدواریم با حمایت تماشاگران و تلاش بازیکنان نتیجه بگیریم. می‌دانیم برابر ملوان بازی سختی در پیش داریم اما با تمرینات خوبی که انجام داده‌ایم، امیدواری زیادی به پیروزی داریم. در واقع برای یک شروع پرقدرت باید ملوان را ببریم.»

استیلی از غیبت 3 بازیکن تیمش در این دیدار خبر می‌دهد: «مجتبی شیری و حمیدرضا علی‌عسگری از فصل قبل مصدوم هستند که سعی می‌کنیم به آنها استراحت بدهیم و هاشمیان هم نمی‌تواند بازی کند. اولادی اما با وجود درد کمی که در شانه دارد، 3 روز به همراه تیم تمرین کرد و به احتمال زیاد برابر ملوان به میدان خواهد رفت.» این روزها بحث کاپیتانی در پرسپولیس هم داغ است که استیلی در این مورد می‌گوید:«کاپیتان اول تیم علی کریمی است و کاپیتان‌های دوم و سوم تیم را مشخص کرده‌ام اما ترجیح می‌دهم نامی از آنها نبرم.»

سیستم 1-3-2-4

روند تمرینات پرسپولیس در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این تیم با سیستم 1-3-2-4 مقابل ملوان قرار خواهد گرفت.استیلی به احتمال فراوان علیرضا حقیقی را درون دروازه قرار خواهد داد و شیث رضایی و محمد نصرتی 2 مدافع میانی خواهند بود هرچند که احتمال استفاده از رضا نورمحمدی به جای نصرتی وجود دارد. علیرضا محمد مدافع راست خواهد بود و ابراهیم شکوری هم به‌عنوان مدافع چپ بازی خواهد کرد.

2 هافبک دفاعی پرسپولیس از مازیار زارع و علی کریمی تشکیل خواهد شد؛ هرچند کریمی جلوتر از زارع بازی خواهد کرد. در ضمن احتمال حضور سامان آقازمانی به جای زارع وجود دارد. در سمت راست خط هافبک غلامرضا رضایی بازی خواهد کرد و در سمت چپ، امیرحسین فشنگچی یا حسین بادامکی به میدان می‌روند و محمد نوری هم هافبک تهاجمی خواهد بود. مهرداد اولادی هم به احتمال فراوان مهاجم نوک خواهد بود.

دلتنگ اولادی

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان با از دست دادن پژمان نوری و مهرداد اولادی کار سختی در فصل جدید خواهد داشت. او در مورد در اختیار نداشتن این دو بازیکن تاثیرگذار می‌گوید: «آنها بازیکنان بزرگی هستند که هر مربی‌ دوست دارد در تیمش حضور داشته باشند اما فوتبال یک ورزش گروهی است و مطمئنم بازیکنان جایگزین می‌توانند به‌خوبی جای آنها را پر کنند. اولادی هم بازیکن بسیار خوبی است که دلم برای او تنگ شده است. متأسفانه 4 بازیکن خوب‌ خود را از دست داده‌ایم ولی از طرف دیگر جلال رافخایی و یوسف‌زاده را به تیم اضافه کرده‌ایم و از اینکه آنها به خانه خود بازگشته‌اند خیلی خوشحالم. یک بازیکن خارجی هم جذب کرده‌ایم ولی نمی‌تواند برابر پرسپولیس ما را همراهی کند.» او در مورد بازی تاکید می‌کند: «بازی اول لیگ همیشه سخت است، به‌ویژه اینکه در این بازی مهمان هستیم. مطمئنا اوایل فصل ناهماهنگی‌هایی در تیم‌ها وجود دارد. ما در بازی امروز به‌دنبال یک فوتبال زیبا و کسب امتیاز هستیم.»

کد خبر 141972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز