گروه اقتصادی: مقامات وزارت نفت و در راس همه آنها احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از حل مشکل بدهی پالایشگاه هندی بدهکار به ایران بابت خرید نفت خبر می‌دهد اما مقامات وزارت خارجه از جمله سخنگو و معاون اقتصادی این وزارتخانه از حل نشدن مشکل و ادامه رایزنی‌ها پرده برداشتند.

کشتی

به گزارش فارس سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه مذاکرات مسئولان نفتی و بانکی ایران و هند ادامه دارد، از عدم‌حل مشکل تا دیروز خبر داد. رامین مهمانپرست در پاسخ به پرسشی درخصوص تصمیم هند برای پرداخت بدهی نفتی به ایران از طریق ترکیه و واسطه‌گری ترکیه در این زمینه اظهار داشت: مذاکرات مسئولان نفتی و بانکی کشور ما با هند ادامه دارد و امیدواریم مشکلاتی که برای نحوه پرداخت پول نفت وجود داشت، به‌صورت کامل برطرف شود. اوخاطرنشان کرد: براساس اخباری که دریافت کردیم، مشکلات و نحوه پرداخت در آینده نزدیک حل خواهد شد.

اما سید امیر منصور برقعی معاون امور اقتصادی وزارت خارجه ایران نیز در پاسخ به سؤالی درخصوص توافق دهلی نو و تهران برای پرداخت پول نفت ایران از طریق هالک بانک ترکیه تصریح کرد: ممکن است در آینده باردیگر مشکل جدیدی برای پرداخت پول نفت ایران ایجاد شود. پیش‌تر رئیس‌کل بانک مرکزی واسطه گری ترکیه در این زمینه را تکذیب کرده بود. برقعی تاکید کرد: گرچه امروز به توافق جدیدی با هند دست یافته‌ایم ولی ممکن است دوباره فردا مشکل جدیدی برای پرداخت پول نفت ایران ایجاد شود.

کد خبر 142067
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز