چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سوت آغاز دور تازه اکران درحالی با نمایش 4 فیلم به‌صدا درآمد که هنوز تکلیف فیلم‌های اکران ویژه رمضان روشن نشده است.

سینما

میان فیلم‌هایی که قرار بود در قالب طرح اکران ویژه رمضان به نمایش درآیند، تنها «یوسف پیامبر» روی پرده آمد. «سفر سرخ» احتمالا از چهارشنبه هفته آینده اکران می‌شود و نمایش «سنگ اول» نیز منتفی شد. ضمن اینکه فروش فیلم‌ها هم با آغاز ماه مبارک رمضان پایین آمده که البته برخی کارشناسان اکران اعتقاد دارند این افت فروش طبیعی است و در صورت اطلاع‌رسانی درست درمورد فیلم‌های تازه اکران شده، گیشه‌ها دوباره پررونق خواهد شد. میان اخبار منتشر شده درخصوص اکران، خبر اکران مجدد «جدایی نادر از سیمین» نیز در نوع خود جالب توجه بود. سال‌هاست اکران دوم فیلم‌ها معنایش را از دست داده و آثار سینمایی پس از اکران وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند.

حالا که نزدیک به 3 ماه از پایان اکران «جدایی نادر از سیمین» می‌گذرد، این فیلم (که ظاهرا به این زودی‌ها هم وارد شبکه نمایش خانگی نخواهد شد) مجددا روی پرده سینماها خواهد آمد. به این ترتیب سنت اکران سینماها با فیلم فرهادی زنده می‌شود.اکران فیلم‌های «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی، «پروانگی» ساخته قاسم جعفری و «ورود زنده‌ها ممنوع» ساخته جواد مزدآبادی از دیروز در سینماها آغاز شد. فیلم سینمایی «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی جایگزین فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان در گروه سینمایی قدس و فیلم سینمایی «پروانگی» ساخته قاسم جعفری جایگزین فیلم سینمایی «سیزده 59» ساخته سامان سالور در گروه سینمایی استقلال و فیلم سینمایی «ورود زنده‌ها ممنوع» ساخته جواد مزدآبادی نیز در گروه آزاد اکران شد.

بازگشت فیلم فرهادی به سینماها

فیلم «جدایی نادر از سیمین» در طول ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه اکران می‌شود. علی سرتیپی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال فیلم در اکران خارج از کشور و تقاضاهای مکرری که از فیلمیران می‌شد تصمیم گرفتیم «جدایی نادر از سیمین» را در سینماهای عصر جدید و ایران طی 2سئانس ویژه بعد از افطار، اکران کنیم. وی افزود: با توجه به اینکه نسخه نمایش خانگی این فیلم تا چند ماه آینده عرضه نخواهد شد فکر می‌کنم بعضی‌ها علاقه‌مند باشند دوباره این فیلم موفق را ببینند و امیدوارم استقبال خوبی صورت گیرد. «جدایی نادر از سیمین» که از 18 خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته است، هم‌اکنون درمیان 10 فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد. این فیلم از روز 25 خرداد در بلژیک و 2 تیر در تایلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند و هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

فروش اینترنتی بلیت سینماها

مدیر پردیس سینمایی «آزادی» نیز گفت: تاکنون تنها «یوسف پیامبر (ص)» برای اکران در طرح ویژه ماه مبارک رمضان با این سینما قرارداد بسته است. رضا سعیدی پور با اعلام مطلب بالا اظهار کرد:‌در سئانس‌های فوق‌العاده برای طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان در سینما آزادی فیلم‌های «یوسف پیامبر(ص)»، «شبانه روز»، «آقا یوسف»، «ورود آقایان ممنوع»، «سیزده 59»، «ورود زنده‌ها ممنوع»، «اینجا بدون من» و «پروانگی» به نمایش در می‌آید.

مدیر پردیس «آزادی» همچنین از تکمیل فرایند فروش اینترنتی بلیت‌های این سینما خبر داد و گفت:‌ به مناسبت ماه مبارک رمضان فروش اینترنتی بلیت‌ها را کامل‌تر کردیم و از این پس همه می‌توانند تا 2 ساعت قبل از شروع سئانس از طریق اینترنت، بلیت را خریده و مبلغ آن را پرداخت کنند. همچنین ما این امکان را فراهم کردیم که از طریق سامانه اینترنتی سینما آزادی علاقه‌مندان بتوانند حتی صندلی خود در سینما را نیز انتخاب کنند. سعیدی پور افزود: بلیت فروشی اینترنتی حتی در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه و همچنین در سئانس‌های موظف و فوق‌العاده انجام می‌شود.

امیدوار به رونق گیشه

رئیس هیأت‌مدیره انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرد اکران ماه رمضان امسال به‌دلیل تنوع فیلم‌ها و شرایط مناسب با استقبال تماشاگران همراه شود. محمد اشرفی به مهر گفت: سینماها در طرح اکران ماه رمضان امسال میزبان فیلم‌هایی متنوع و جذاب هستند، اگرچه زمان نمایش فیلم‌ها کوتاه شده است اما مطمئنم شاهد رونق سینماها در ماه رمضان هستیم، تابستان است و خانواده‌ها فرصت کافی برای سینما رفتن و تفریح کردن دارند. مدیر سینما ماندانا ادامه داد: شرایط اجتماعی و طولانی بودن روزها این فرصت را به خانواده‌ها می‌دهد که پس از دیدن مجموعه‌های تلویزیونی به سینما بروند و پیش از اذان صبح برای عبادت در خانه باشند.

کد خبر 142157
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز