شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمایه گذاری در آمریکا در مقایسه باگذشته با مخاطره بیشتری همراه است.

usa

به گزارش سی ان ان، فلیشیا تیلور تحلیلگر شبکه گفت: اقدام موسسه استاندارداند پورز موسوم به اس اند پی در اعلام کاهش شاخص اعتبار مالی آمریکا بی‌سابقه بود.

این خبر به معنای آن است که سرمایه گذاری در آمریکا خطرناکتر شده است. با افت شاخص اعتبار مالی آمریکا، این کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری در مرتبه‌ای پایین‌تر از کشورهایی از قبیل فرانسه، انگلیس و آلمان و کانادا قرار گرفته است.

more  رتبه اعتباری اقتصاد آمریکا برای اولین بار در تاریخ کاهش یافت

more

  افول سیطره آمریکا بر اقتصاد جهان

در این میان، مصرف کنندگان آمریکایی نیز نگران پیامدهای این مساله هستند زیرا احتمالا نرخ بهره در آمریکا افزایش خواهد یافت.

درنتیجه، اعلام خبر فوق تاثیری زنجیره وار بر زندگی همه آمریکایی‌ها دارد.

کار کاخ سفید در این شرایط بسیار دشوار شده است زیرا باید به نوعی اثر منفی این خبر را بگیرد آن هم درست یک هفته پس از آنکه جنجال مربوط به افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا به نوعی فیصله پیدا کرده است.

تحلیلگر سی ان ان در ادامه افزود: همواره جهانیان به آمریکا به چشم محل امنی برای سرمایه گذاری نگاه کرده‌اند اما اعلام خبر فوق می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

با اعلام این خبر، به ناگاه جهانیان متوجه می‌شوند که سرمایه گذاری در آمریکا در مقایسه با گذشته پرخطرتر شده است.

آمریکا دیگر در بالاترین سطح اعتبار مالی و سرمایه گذاری قرار ندارد و درنتیجه ممکن است سرمایه گذاران خارجی،سرمایه‌های خود را از آمریکا خارج کنند. برخی از کشورها اعلام کرده‌اند نوع سرمایه گذاری‌هایشان را در آمریکا تغییر خواهند داد. باید منتظر ماند و دید که این وضع چه گونه خواهد شد.

این وضع درحالی برای آمریکا پیش آمده است که کشورهایی همانند ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال با مشکل جدی بدهی‌های مالی مواجه هستند.

فلیشیا تیلور افزود: اعلام چنین خبری درباره آمریکا سبب می‌شود این کشور نیز همردیف کشورهای اروپایی فوق شود. البته این سخن به معنای آن نیست که آمریکا درست همانند این کشورهای اروپایی شود اما برداشت منفی درباره آمریکا ایجاد شود زیرا دیگر آمریکا در بالاترین سطح شاخص امنیت سرمایه گذاری قرار ندارد.

این رویداد در تاریخ آمریکا بی سابقه است. بی تردید، این مساله برای آمریکا بسیار نگران کننده است. نکته جالب توجه اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درست دو روز بعد از سالروز تولدش باید به مقابله با این چالش جدید بپردازد.

کد خبر 142381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز