لندن: محققان، ماشین‌حسابی را طراحی کرده‌اند که با توجه به عوامل گوناگون قادر است میزان ریزش موی افراد را پیش‌بینی کند.

 در واقع این ماشین‌حساب با پرسیدن یکسری سوال‌ها از فرد و بررسی آنها، میانگین ریزش موی وی را در روز مشخص کرده و نشان می‌دهد که آن فرد به‌طور مثال بعد از 10سال چند تار مو از‌دست خواهد داد. نمونه نرم‌افزاری از این ماشین‌حساب در اینترنت نیز قرار گرفته و مشخص می‌کند که فرد موردنظر پس از گذر چند سال چه قیافه‌ای بعد از ریختن تعداد تار موهایی که تخمین زده شده است، پیدا می‌کند. این ماشین‌حساب عواملی مانند ژنتیک، میزان استرس، تغذیه، نوع شغل، میزان مصرف کافئین و استعمال سیگار را در فرد بررسی می‌کند. البته در انتها توصیه‌هایی برای کاهش ریزش موی فرد نیز ارائه می‌دهد.

ممنوعیت فروش کباب

رم: شهرداری یکی از شهرهای شمالی ایتالیا اعلام کرد که از این پس فروش کباب در رستوران‌های این شهر ممنوع است. این تصمیم به‌خاطر این اتخاذ شده که بسیاری از رستوران‌ها برای پخت کباب، دود زیادی به راه می‌اندازند و باعث آزار و اذیت شهروندان و گردشگران می‌شوند. یک مقام مسئول در این رابطه گفت: رستوران‌ها و فست‌فودهای شهر باید غذاهایی را که در آنها از گوشت کبابی استفاده می‌شود از فهرست غذایی خود حذف کنند. به گفته وی هنگام پختن کباب در رستوران‌ها دود غلیظی راه می‌افتد و به‌همین‌ خاطر شکایت‌های زیادی از سوی شهروندان به شهرداری ارسال شده است. این شهر دارای مراکز تاریخی زیادی است و این قانون در مورد رستوران‌های اطراف این مراکز با جدیت بیشتری پیگیری شده و خاطیان باید جریمه سنگینی بپردازند.

پیرترین توریست فضایی زن

رم: یک پیرزن 72ساله ایتالیایی که آماده رفتن به فضاست، به زودی عنوان سالمندترین توریست فضایی زن را به نام خود ثبت خواهد کرد. گلوریا کوکو 72‌ساله که علاقه بسیاری به ماجراجویی دارد، به زودی به پیرترین زنی که به فضا می‌رود، تبدیل خواهد شد. این مادربزرگ پیش از تحقق رویای سفر به فضا باید در 3دوره تمرینات و آموزش شرکت کند. پس از انجام این آموزش‌ها که شامل بی‌وزنی، کنترل‌های پزشکی و تمرینات جهت‌یابی است، گلوریا کوکو تابستان سال آینده این سفر را البته با اهداف علمی انجام خواهد داد. درحقیقت همراه این پیرزن، 2دانشمند نیز خواهند رفت و در فضا واکنش‌های مغز را در حالت‌های مختلف بی‌وزنی مورد بررسی قرار خواهند داد. نتایج این تحقیقات قرار است برای درمان آلزایمر به‌کار رود.

ارسال عکس پیش از ارسال اجناس

پکن: فروشگاهی در چین پیش از‌ آنکه اجناس را با پیک به در خانه سفارش‌دهنده بفرستد، عکسی از‌ آنها را برای ‌وی ارسال می‌کند. این فروشگاه که در شهر شانگهای قرار دارد، پس از گرفتن فهرست موردنظر خریدار از طریق تلفن، عکسی‌هایی از اجناس سفارش داده شده تهیه کرده و آنها را به‌همراه قیمت، تاریخ تولید و انقضا به تلفن‌همراه وی ارسال می‌کند. این عکس‌ها بیشتر از موادغذایی گرفته می‌شوند. مدیر این فروشگاه معتقد است که خریداران بیشتر از موادغذایی گوناگونی که پیش از این به دست آنها می‌رسید شکایت داشتند زیرا برخی از موادغذایی با خواسته آنها متفاوت بود. البته این فروشگاه 80عکس آماده را از اجناس خود تهیه کرده است ولی در نظر دارد اغلب عکس‌ها را همان لحظه سفارش از جنس موردنظر بگیرد.

کد خبر 142382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز