گروه حوادث: ناپدری هانیه کوچولو که دست به شکنجه‌های سیاه دختر 8ساله می‌زد، صبح دیروز پشت درهای بسته دادگاه اطفال پای میز محاکمه رفت.

هانیه-کودک آزاری

این در حالی است که متهم ردیف دوم پرونده سازمان بهزیستی است که وکیل این سازمان نیز در دادگاه حضور داشت.

آغاز یک تراژدی

براساس کیفرخواست قرائت شده در دادگاه 14 اسفند ماه سال گذشته ساکنان یک مجتمع مسکونی در جنوب پایتخت هر روز صدای ناله‌های دخترک 8ساله‌ای را می‌شنیدند که به‌دست ناپدری‌اش شکنجه می‌شد. همسایه‌ها با انجمن حمایت از کودکان و سازمان بهزیستی تماس گرفتند اما سازمان بهزیستی به‌صورت ویژه پیگیری نکرد و درخصوص اطلاع دادن به مراجع قضایی کوتاهی کرد تا اینکه در فروردین‌ماه سال‌جاری فاجعه تلخی رخ داد.

دخترک 8ساله به نام هانیه با سروصورتی کبود به بیمارستان رسول اکرم(ص) انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت. آثار کبودی روی بدن و صورت دختر 8ساله دیده می‌شد و دستانش شکسته بود.
همه این شواهد حکایت از یک کودک‌آزاری تلخ داشت. برای همین بود که بازپرس شعبه پنجم دادسرای اطفال در جریان این حادثه قرار گرفت و دستورات لازم را برای بازداشت شکنجه‌گر صادر کرد. دست و بدن هانیه با قاشق داغ سوخته بود و آثار ضرب و جرح نشان می‌داد که دخترک معصوم هرروز با مشت و لگد شکنجه می‌شده است.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که پدرهانیه 2سال پیش به خاطر مصرف شدید مواد‌مخدر به کام مرگ فرورفته و مادرش نیز با مردی به نام حمید ازدواج کرده است. همه چیز نشان می‌داد که عامل این شکنجه‌های سیاه کسی جز حمید - ناپدری بی‌عاطفه هانیه - نیست به همین خاطر بازپرس پرونده دستور بازداشت مادر و ناپدری هانیه را صادر کرد. مادر هانیه وقتی پشت میز بازجویی نشست با گریه گفت که ناپدری هانیه او را شکنجه کرده است.پس از اظهارات مادر هانیه، ناپدری شکنجه‌گر بازداشت شد و پرده از جزئیات کودک‌آزاری برداشت. اقرار متهم کافی بود تا او روانه زندان شود. این در حالی است که مادر هانیه برای ترک‌کردن اعتیادش به کمپ معرفی شد و هانیه نیز با دستور بازپرس پرونده به‌صورت موقت به بهزیستی تحویل داده شد.

محاکمه پشت درهای بسته

محاکمه این مرد شکنجه‌گر پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. این در حالی است که مسئولان بهزیستی تهران به خاطر قصور در ارتباط با این کودک‌‌آزاری متهم شدند و نماینده آنها صبح دیروز در دادگاه حضور داشت. مرد شکنجه‌گر اتهامات خود را پذیرفت و گفت که تحت‌تأثیر مواد دست به شکنجه هانیه زده و اکنون پشیمان است. وی ادامه داد: هر جرمی که برایش در نظر بگیرند، سزاوارش است.
گفتنی است در جلسه دیروز وکیل هانیه خواستار مجازات و دیه از متهم شده است. در جلسه دیروز هانیه نیز فقط برای شکایت وارد شعبه شد و با ترس از قاضی خواست تا ناپدری‌اش مجازات شود و بعد به سرعت از شعبه خارج شد و به سمت 2مددکار رفت. محاکمه در ساعت 13پایان یافت و قاضی پرونده به‌زودی و پس از اعلام گزارش پزشکی قانونی حکم این پرونده را صادر خواهد کرد.

وحشت هانیه در دادگاه

ناپدری شکنجه‌گر صبح دیروز وارد دادگاه شد و پای در شعبه 1184 دادگاه اطفال گذاشت تا در حضور قاضی زندپور از خود دفاع کند. همزمان با ورود این مرد به دادگاه، هانیه که در راهرو ایستاده بود با دیدن او به وحشت افتاد. دست و پایش می‌لرزید و سعی می‌کرد بین 2مددکار پنهان شود. آثار شکنجه‌های سیاه بر دست و صورت این دخترک معصوم دیده می‌شد و او هنوز هم وقتی گذشته تلخش را به تصویر می‌کشید، وحشت عجیبی در چهره‌اش می‌نشست. او می‌گفت که نمی‌خواهد از گذشته حرفی بزند و هرچه بوده را می‌خواهد فراموش کند. اما باید وارد شعبه می‌شد و جزئیات حادثه وحشتناک را تشریح می‌کرد.

مددکاری که همراه هانیه بود، به خبرنگار ما گفت: هانیه وضع روحی مناسبی ندارد و اصلا حاضر نیست از گذشته و بلایی که برسرش آمده، حرفی بزند. امروز هم که به دادگاه رسید وحشت‌زده شد و با گریه می‌گفت که نمی‌خواهد آن داستان تلخ را دوباره تعریف کند. تاثیرات آن حادثه از یادش نمی‌رود. شب‌ها جیغ می‌کشد و مرتب کابوس شکنجه‌ها را می‌بیند. ترس عجیبی دارد و اصلا حاضر نیست حتی از مادرش حرفی بزند. درباره پدرش هم چیزی نمی‌گوید. دختر باهوشی است. وقتی با او صحبت می‌کنم می‌گوید دوست دارد که زندگی تازه‌ای را شروع کند و همه چیز را فراموش کند. همه اتفاقات تلخی که برایش افتاده و سعی می‌کند که به آنها فکر نکند اما من می‌بینم که شب‌ها اصلا نمی‌خوابد یا کابوس‌های بدی می‌بیند.

کد خبر 142460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز